سهم فرهنگ و هنر در سبد خانواده ها اندک است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از سهم اندک فرهنگ و هنر در سبد خانواده ها، گفت: بایستی تلاش کنیم تا صنعت فرهنگی را در جامعه نهادینه سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز(28 اسفند) در دیدار با کارکنان این مجموعه اظهار کرد: در هجمه فرهنگی دشمنان قرار داریم ولی متاسفانه فرهنگ و هنر سهم اندکی در سبد خانواده ها به خود اختصاص داده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اعتبار پایین حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: خانواده ها برای حضور در سالن های سینما و تئاتر و مقوله های فرهنگی به راحتی هزینه نمی کنند.

 

وی با انتقاد از اینکه ایران سومین کشور جهان از نظر خرید لوازم آرایشی است، گفت: این درحالی است که در حوزه های مرتبط با تئاتر، سینما، مطبوعات، صنعت چاپ و بخش های مرتبط با فرهنگ و هنر کشور هزینه نمی شود.

 

این مقام مسوول با اشاره به اینکه فرهنگ هنوز در قالب صنعت قرار نگرفته است، گفت: بایستی تلاش کنیم تا صنعت فرهنگی را در جامعه نهادینه سازی کنیم.

 

کرباسی با تاکید بر اینکه حوزه خدمات سهم اندکی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده اتس، تصریح کرد: بخش  دولتی وظیفه دارند بخش خصوصی را فعال کنند و با فعال بودن بخش خصوصی، وضعیت دولت هم بهتر می شود.

 

در ادامه این جلسه سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان به ظرفیت این شبکه های عظیم فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد پتانسیل خوبی برای ترغیب و تشویق جوانان برای حضور در مساجد دارد.

 

یوسف عباسی با یادآوری اینکه کانون های مساجد در توسعه فرهنگ دینی و قرآنی تاثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره های فرهنگی و هنری متعددی اجرا می کند که اگر این جشنواره ها از طریق کانون های مساجد اجرا شود، نتایج بهتری دارد.

کد خبر 696736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha