۵۰ اثر در صف رونمایی و انتشار

خبرگزاری شبستان: محمدی گفت: در سال ۱۳۹۶ آثار فاخری رونمایی شد که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت و ۵۰ اثر برای تولید، رونمایی و انتشار وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، عباس محمدی، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری درباره رخدادهای سال 96، گفت: خدا را شاکریم در سال 96  به 40 درصد از اهدافمان رسیدیم و امیدواریم که با همان جدیت و پشتکار در سال 97 نیز این پروسه کامل شود و قدم های استوارتری برداریم. امسال اتفاقات بسیار خوبی رخ داد و توانستیم در جامعه هدفمان تاثیرگذار باشیم، به دلیل تولید آثار با کیفیت بالا، تعداد آثار تولیدی خود را کاهش دادیم اما توانستیم آثاری را به دست مخاطبین برسانیم که از هر لحاظ برای آنان راضی کننده باشد. 

 وی ادامه داد: آلبوم «سربلندان» و «سرمست» از آثار برجسته سال 96 بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. سایر تولیدات نیز از نظر کیفیت و سطح کار از درجه بسیار بالایی برخوردار بودند. «ایستاده در غبار»، «ماسور»، «رویای کمان»، «دردانه» جزو کارهای فاخر ما بودند که می‌توان به عنوان موفقیت‌های امسال از آن‌ها یاد کرد. موفقیت سال ۹۶ در سال ۹۷ هم با انتشار آثار فاخر ادامه خواهد یافت که این از هر لحاظ بسیار قابل توجه است. 

محمدی با بیان اینکه به دلیل دقت در انتخاب شعر، موسیقی و محتوای آثار، زمان زیادی را باید صرف کنیم تا یک کار با کیفیت به دست مخاطبین برسد، تاکید کرد: بیش از 50 اثر در صف تولید، انتشار، رونمایی و یا پخش قرار دارد، علت این که تعداد آثار منتشر شده درسال 96 درحدود 20 آلبوم است، زمان بر بودن، دقت در نوع موسیقی، شعر و محتوای کار است که باید از همه لحاظ با کیفیت و درجه یک باشد، محدودیت دیگر ما بحث منابع مالی و بودجه است که متاسفانه به دلیل تنگنای مالی نمی‌توانیم تعداد کارها را افزایش دهیم با این حال امیدواریم در سال 97 مشکلات حل شود و بتوانیم بهتر از گذشته به تولید آثار بپردازیم.

وی درباره برنامه‌های ماهانه مرکز موسیقی نیز خاطرنشان کرد: «اتفاق ترانه» و «آواز ایرانی» دو برنامه مرکز موسیقی هستند که مخاطبین بسیاری داشته و توانسته اند به محفل بسیاری از علاقه‌مندان بدل شوند. اتفاق ترانه تقریبا سومین سالش را پشت سر گذاشت و شب آواز ایرانی قریب به دوسال است که دوستداران موسیقی را میزبانی می‌کند. امسال بسیاری از مشکلات رفع و اصلاحات خوبی در این دو برنامه صورت گرفت. این برنامه‌ها قطعا در سال 97 پربارتر با محتوای غنی تر و پرمخاطب تر از گذشته خواهذد بود.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری اضافه کرد: ما سعی داریم در سال آینده با دعوت از چهره‌های شاخص بار علمی اتفاق ترانه ارتقاء یابد و بتوان بر اساس یک اصلوب درست و حساب شده هم برنامه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به موسیقی باشد و هم نکات قابل توجهی برای جوانان علاقه‌مند مطرح شود. برنامه آواز ایرانی نیز که میزبان علاقه مندان به موسیقی سنتی هستند یک جمع بسیار جذاب و دوستانه است که می تواند اتفاقات بزرگی را در این عرصه از موسیقی ایرانی رقم بزند.

محمدی با بیان اینکه ما نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم، تاکید کرد: مرکز موسیقی تمام دغدغه اش را تولید آثار طراز اول و درجه یک گذاشته است. در بحث مدیریت هزینه فرصت مطرح است و ما ناچاریم گاهی زمان را از دست بدهیم تا یک آلبوم خوب منتشر شود. یک فرایند معقول، استاندارد دقیق که زمان‌بر هم می شود، آهنگ‌سازی، ترانه‌سرایی، مستر کردن، میکس کردن و ده‌ها فرایند دیگر لازم است تا یک اثر فاخر تولید شود. از همین رو ناگزیر هستیم در سال تعداد کمتری آلبوم منتشر کنیم اما از نظر کیفیت در نوع خود بی نظیر باشد.

وی ادامه داد: ما می خواهیم زمانی که مخاطبین پول می دهند و یک آلبوم خریداری می‌کنند با شنیدن آن هم لذت ببرند و هم احساس نکنند که محصولی را که خریده اند ارزش این پول را نداشته است. این دقت در برنامه‌های مرکز موسیقی نیز وجود دارد. ما تمام تلاشمان را می کنیم که با دعوت از اساتید هم فرصتی فراهم شود که کارهای جوانان با انگیزه داوری شود و هم آن جوان پر شوق بیاید و روی استیج و تجربه نابی را به دست بیاورد. زمانی که نقد و بررسی یک اثر را می شنویم خود آن یک کارگاه است که می تواند زمینه موفقیت یک هنرمند حاضر را که مخاطب این برنامه است فراهم کند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با بیان اینکه مرکز موسیقی سعی دارد طیف وسیعی از انواع موسیقی را حمایت کند، ادامه داد: موسیقی سنتی بیشتر و موسیقی پاپ کمتر از زمره تولیدات سال 96 بوده است، اما کارهای تلفیقی یکی از ابعادی بود که به آن ورود کردیم و توانستیم موفقیت های خوبی را هم کسب کنیم. مخاطبین با شنیدن آثار تلفیقی حس خوبی دریافت کرده اند و بازخوردهای خوبی هم به ما رسیده که امیدواریم این نوع از موسیقی را در سال 97 بیشتر شاهد باشیم.

محمدی درباره همکاری بیشتر مرکز موسیقی با مخاطبین شاخص، گفت: حوزه هنری یک پاتوق و خانه‌ای دلنشین برای هنرمندان است؛ هرچند که در سال‌های دور این مسئله بسیار پررنگ‌تر بود اما امیدواریم امکانی فراهم شود تا نسبت به گذشته شرایط بهتر شود و شاهد حضور طیف وسیعی از هنرمندان شاخص باشیم. در دورانی حضور هنرمندان همچون محسن نفر و سراج‌الدین سراج و تولید آثاری بسیار ناب و ماندگار شرایط خیلی خوبی را فراهم کرده بود که متاسفانه از آن فاصله گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: حوزه هنری در میان مراکز فرهنگی کشور یک جایگاه خاصی دارد، اما متاسفانه این جایگاه نسب به گذشته دچار مشکل شده و باید احیا شود. نه تنها تلاش من بلکه تلاش جمعی مرکز موسیقی این است که هنرمندان به حوزه بیایند و با حوزه هنری همکاری کنند. در این باره رایزنی هایی هم صورت گرفته و اتفاقاتی رخ داده است که امیدواریم در سال جدید شاهد حضور پررنگ هنرمندان شاخص باشیم.

رئیس مرکز موسیقی با بیان اینکه رویکرد موسیقی نسبت به گذشته تغییر کرده و برای یک مناسبت تولید یک آلبوم دیگر جذاب نیست، گفت: یک زمانی مسئولین اعتقاد داشتند که باید برای هر مناسبت یک آلبوم تولید شود، اما با تغییر رویکردها و شرایط تولید آلبوم مناسبتی نه بازخورد لازم را دارد و نه از نظر اقتصادی به‌صرفه است. تولید یک تک آهنگ خوب و انتشار آن با ساخت یک نماهنگ می تواند بازخورد بسیار بالاتری داشته باشد.

محمدی تاکید کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب کارهای بسیار خوبی در دست اقدام داریم که به صورت تک‌آهنگ منتشر می‌شود که قطعا نظر بسیاری از مردم را جلب خواهد کرد. تک آهنگ  همه حرف را به صورت یکجا منتقل می‌کند کاری که در آلبوم صورت نمی گیرد. از همین رو برنامه مرکز موسیقی هم تولید تک‌ترک‌هایی با موضوع انقلاب و وفاق ملی است.

 

کد خبر 696735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha