فعالیت ۱۷۰ مرکز توزیع میوه تنظیم بازار در خراسان جنوبی

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سطح استان ۱۷۰ مرکز توزیع میوه طرح تنظیم بازار وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مرکز در بیرجند قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هاشم ولی پورمطلق امروز (28 اسفند) در دهمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تخم مرغ توزیعی در استان 6 هزار و 300 تومان تا 6 هزار و 600 تومان است.

 

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در استان پنج هزار و 300 تومان است در حالی که میانگین کشوری پنج هزار و 500 تومان است، افزود: مرغداران استان با وجود اینکه امکان فروش با قیمت بالاتر را در استان های دیگر داشتند اما حاضر شدند برای شهروندان خراسان جنوبی مرغ زنده را با کمترین قیمت عرضه کنند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع 400 تن مرغ منجمد در یک ماهه گذشته خبر داد و گفت: برای ایام تعطیلات نوروز یک محموله مرغ منجمد توزیع می شود.

 

ولی پور مطلق با اشاره به قیمت کالاهای اساسی در بازار استان، ادامه داد: قیمت حبوبات نسبت به سال گذشته کاهش دارد و امسال نخود به قیمت 8 هزار و 500 تومان، لپه به قیمت 9 هزار تومان، لوبیا چتی 10 هزار و 470 تومان و عدس به قیمت 6 هزار و 600 تومان فروخته می شود.

 

وی قیمت میوه در سال جاری نسبت به سال گذشته را ثابت دانست و عنوان کرد: سیب درختی و پرتقال به قیمت 3 هزار تومان و کیوی به قیمت 4 هزار تومان فروخته شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال قیمت گوشت قرمز افزایش داشته است و تاکنون 30 تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است.

 

ولی پور مطلق از ذخیره سازی 400 تن پرتقال و 200 تن سیب درختی برای تنظیم بازار نوروز خبر داد و افزود: پیش بینی می شود قبل از نوروز 70 درصد این میوه ها توزیع شود.

 

به گفته وی قیمت میوه های طرح تنظیم بازار استان خراسان جنوبی از سطح مصوب کشور پایین تر است و توزیع آن از 24 اسفندماه آغاز شده است و تاکنون 39 تن سیب درختی و 131 تن پرتقال توزیع شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در سطح استان 170 مرکز توزیع میوه طرح تنظیم بازار وجود دارد که از این تعداد 50 مرکز در بیرجند قرار دارد.

 

ولی پور مطلق با اشاره به توزیع 573 تن برنج هندی و تایلندی در سطح استان، گفت: در سال جاری تاکنون یک هزار و 115 تن برنج توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه سهمیه ذخیره شکر استان 350 تن در سال جاری بوده که بخش زیادی از آن موجود است، ادامه داد:  تاکنون 400 تن مرغ منجمد توزیع شده است و 375 تن ذخیره مرغ منجمد دیگر وجود دارد که 100 تن آن قبل از نوروز  به شبکه توزیع تزریق می شود.

 

علی تهوری ئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی هم اظهار کرد: امسال با عرضه کالاهای تنظیم بازار بسیاری از کالاهایی که دارای نوسان قیمت بود کنترل و یا کاهش یافت.

 

وی با بیان اینکه امسال قیمت صیفی جات و میوه های فصل روند ثابت و رو به کاهشی داشته، افزود در بحث آجیل میانگین افزایش قیمت به خاطر تقاضا در ایام عید نوروز وجود دارد.

 

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ 22 درصد کمتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: امسال قیمت حبوبات 10 درصد کاهش قیمت داشته است.

 

تهوری تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی روی تامین و کمبود کالاهای تنظیم بازار  در استان وجود ندارد.

 

کد خبر 696717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha