فروردین ۹۷، خراسان شمالی میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می شود

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان شمالی خبر داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروردین ماه سال آینده به خراسان شمالی سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی که در چهاردهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری سخن می گفت، از نهادهای متولی خواست در تعطیلات نوروز مراقبت کنند ساخت و سازهای غیرمجاز یا تخریب محیط زیست و منابع طبیعی رخ ندهد.


وی افزود: ما مدعی هستیم خراسان شمالی می تواند پایتخت موسیقی مقامی کشور باشد بنابراین باید موسیقی و فرهنگ اقوام استان در نوروز به مردم به ویژه مسافران شناسانده شود.


رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با نگاه مثبت دولت به ویژه دکتر نوبخت شاهد بودیم خراسان شمالی امسال هم مانند سال ۹۵ با درصد اختلاف چشمگیری نسبت به میانگین کشوری در تخصیص و جذب اعتبارات موفق بود و امیدواریم این روند تا سال ۱۴۰۰ طی شود.


صالحی سعه صدر دولتمردان و نمایندگان مجلس را با اهمیت قلمداد کرد و گفت: نظارت و  استیضاح حق مجلس است اما نمایندگان استان مدنظر داشته باشند که همراهی بیشتر با مسئولان ملی، به جذب امکانات بیشتر کمک می کند.

 

وی برگزاری جلسات مستمر مجمع نمایندگان استان با استاندار را برای هماهنگی و پیگیری بیشتر برنامه های توسعه ضروری خواند و از رئیس این مجمع خواست در این خصوص برنامه ریزی کند.

 

استاندار با بیان این که میزان جذب اعتبارات ملی برای استان عامل مهمی در ارزیابی عملکرد مدیران استانی است، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم خواست آماری در این خصوص تهیه کند.

 

صالحی درباره یکی از دستورکارهای این نشست که درباره توسعه خدمات دولت الکترونیک در استان بود، گفت: دولت الکترونیک در خراسان شمالی باید تا ۱۴۰۰ شکل بگیرد و دستگاه ها اعتبار ملی جذب کنند.
 

 

وی همچنین خبر داد: خراسان شمالی فروردین ۹۷ میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

 

علی قربانی، نماینده مجلس هم در این نشست گفت: خراسان شمالی در سال ۹۵ تنها استان با تخصیص 100 درصد اعتبارات بود و وضعیت اعتبارات ملی استان در بودجه ۹۷ هم اگرچه کم، ولی در مقایسه با بقیه استان ها خوب است.

 

هادی قوامی، نماینده اسفراین هم گفت: نگاه توسعه ای آمایش محور در استان از جمله ساماندهی مراکز دانشگاهی بر مبنای اسناد توسعه ضروریست.

 

 در این نشست علاوه بر تصویب طرح برنامه راهبردی توسعه دولت الکترونیک در استان با نسبت اعتبارات استانی به ملی به میزان 20 به 80 درصد، 15 سند توسعه بخشی و ۱۰ سند فرابخشی توسعه استان ذیل برنامه ششم به تصویب رسید و ارائه گزارش ارزیابی عملکرد کارگروه ها و کمیته های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان دیگر دستور کار این نشست بود.

 

در این نشست همچنین «احسان علی عالی» به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی معرفی شد.

 

 

کد خبر 696714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha