آغاز طرح نوروزی پلیس راه آستارا

خبرگزاری شبستان: فرمانده پلیس راه بندر آستارا از آغاز طرح نوروزی پلیس راه این شهرستان خبر داد.

سرگرد محمد سلیمانی راد، فرمانده پلیس راه آستارا با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: طرح نوروزی پلیس راه آستارا از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ ادامه دارد.

 

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروزی ورود مسافران نوروزی به بندر آستارا افزایش می‌یابد که این حجم ورودی با توجه به ظرفیت و کشش جاده‌ها به ویژه در گردنه حیران مشکلاتی را به همراه دارد که یکی از این مشکلات افزایش حوادث جاده‌ای است.

 

فرمانده پلیس راه بندر آستارا با بیان اینکه گره‌های ترافیکی پس از ورود به محور تالش به آستارا در منطقه خطبه سرا قابل رویت است، تصریح کرد: سه تیم از پلیس راه به همراه پاس پیاده و عوامل انتظامی پاسگاه خطبه سرا در این منطقه مستقر می‌شوند تا به ارائه خدمات به مسافران بپردازند.

 

سرگرد سلیمانی راد با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در ایام تعطیلات نوروزی در سه راهی قلعه و همچنین محل عبور ریل راه آهن بین المللی آستارا - آستارا شاهد ترافیک باشیم، اظهارکرد: رانندگان با گذشت و صبوری و بالا بردن آستانه صبر خود سعی در کنترل احساسات و هیجانات کرده تا به آرامی مسیر ترافیک را پشت سر بگذارند.

 

وی از حضور عوامل پلیس در محورهای پرترافیک خبر داد و گفت: در مناطق پرترافیک پلیس راه، عوامل انتظامی و پلیس افتخاری حضور داشته و ترافیک را کنترل می‌کنند.

 

فرمانده پلیس راه بندر آستارا با بیان اینکه شعار امسال پلیس راه در ایام نوروز « آرامش در سفر پرهیز از خطر » است، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی تیم های پلیس راه به ۱۰ تیم افزایش یافته و ۲ ایستگاه سیار نیز برپا شده است.

 

سرگرد سلیمانی راد تصریح کرد: در بعضی از محور بزرگراهی سرعت مجاز از ۱۱۰ کیلومتر به ۹۵ کیلومتر تقلیل یافته است که ضروری است رانندگان با تجزیه و تحلیل تصادفات به علت عبور عابرین پیاده در این مناطق سرعت خود را کاهش داده و نیاز است رانندگان در این مناطق توجه کافی به تابلوهای محدودیت سرعت داشته تا سرعت خود را مدیریت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخورد با رانندگان موتور سیکلت خطر آفرین و رانندگانی که دو تخلف همزمان داشته باشند در این طرح در دستور کار پلیس راه است، خاطرنشان کرد: مسافرین باید در حین رانندگی توجه به جلو را مد نظر قرار داده و خستگی و خواب آلودگی یکی از آن عوامل می‌باشد که نیاز است مسافران در مسافت های طولانی هر دو ساعت رانندگی یک ربع به استراحت پرداخته و با انجام حرکات کششی و نوشیدن یک لیوان چای می‌تواند رفع کسالت کرده و هوشیاری خود را افزایش دهند.

 

فرمانده پلیس راه بندر آستارا تصریح کرد: برخی رانندگان جوان و تازه کار که تاکنون در جاده رانندگی نکرده‌اند و به دلیل اعتماد بیش از حد به توانایی خود خطر را کم اهمیت جلوه می‌دهند که این امر موجب می‌شود تا چنین رانندگانی با حس اعتماد به نفس کاذب ملاحظه برخی مسائل را نکنند و حوادث خطرناکی بیافرینند که وظیفه همکاران پلیس راه برخورد با این افراد در چارچوب قوانین و مقررات است.

 

سرگرد سلیمانی راد با اشاره به اینکه وضع روحی مناسب همراه با ویژگی‌های چون دید کافی، هوشیاری، تغذیه مناسب، خواب کافی، دمای مناسب درون خودرو و تمرکز لازم در حین رانندگی از بروز احتمالی حوادث جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: اگر رانندگان اصول ایمنی و قوانین را رعایت کنند هیچ مشکلی برای آنان و دیگر هموطنانمان به وجود نمی‌آید و سال خوب و خوشی را پیش رو خواهند داشت.

 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم با پلیس راه در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: همکاری و مشارکت مردم با پلیس در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیرگذار است و اگر این مشارکت تدوام داشته باشد میزان تصادفات و تخلفات کاهش می‌یابد.

 

سرگرد سلیمانی راد از مسافران و گردشگران نوروزی خواست در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند و سفر خود را مدیریت کنند تا شاهد هیچ اتفاق تلخی نباشیم.

 

 

کد خبر 696683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha