برپایی تحویل سال در کنار امامزاده های مازندران/بقاع متبرکه استان میزبان ارادتمندان ائمه اطهار هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برپایی تحویل سال نو در کنار امامزاده های شاخص این استان خبر داد و گفت: بقاع متبرکه دیار علویان میزبان ارادتمندان خاندان ائمه اطهار(علیهم السلام) در طول سال هستند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز (28 اسفند) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: تحویل سال نو در کنار امامزاده های شاخص در بیشتر شهرهای این استان برپا می شود.

 

وی ادامه داد: آغاز سال جدید و بهار طبیعت در کنار امامزاده ها و بقاع متبرکه موجب افزایش روحیه معنوی می شود که انسان را از آسیب های اجتماعی و گناه در طول سال بیمه می کند.

 

حجت الاسلام حیدری با اشاره به آکنده بودن معنویت و خلوص بسیار در امامزاده ها، اظهار کرد: سه شنبه(29 اسفند) مراسم ویژه سال تحویل با دعاخوانی و سخنرانی مذهبی در امامزاده های شاخص دیار علویان آغاز می شود و با پخش مستقیم پیام نوروزی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پایان می یابد.

 

وی در خصوص تعداد بالای وجود امامزده ها در مازندران بیان کرد: مازندران به عنوان اولین خواستگاه حکومت علویان و همچنین فضای امن این منطقه موجب شد تا مهاجرت و پناه آوردن امامزادگان و نوادگان اهل بیت‌ عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) به دیار علویان بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام حیدری ابراز کرد: امامزاده ها و بقاع متبرکه استان مازندران در مناسبت های مختلف مذهبی برنامه های متنوعی را دارند و میزبان ارادتمندان خاندان ائمه اطهار(علیهم السلام) هستند.

کد خبر 696675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha