محور برنامه های نوروز ایجاد نشاط اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: معاون استاندار گفت: محور برنامه های نوروز ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش شادی در جامعه توام با رونق کسب و کارهای خرد به منظور توسعه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حمیدرضا مومنیان در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران سال ۹۶ شهرستان کاشان با اشاره به امکانات و ظرفیت خوبی که در شهرستان و در مواجه با حوادث و بلایا وجود دارد، گفت: انتظار است که دستگاه ها با اقدامات پیشگیرانه همواره در آمادگی کامل بوده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت رضایتمندی حداکثری را هدف غایی و نهایی خود قرار دهند.

 

وی افزایش بالغ بر 110 مصوبه اجرا شده در سال 96 نسبت به سال 95 را یکی از نکات مثبت شورا ارزیابی و بر پیگیری برگزاری کمیته ها و کارگروه های ذیل شورای مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی مدیرت بحران شهرستان کاشان گردشگری نوروز را از مسائل مهم پیش روی این شورا دانست و تصریح کرد: باغ تاریخی فین به ویژه در ایام نوروز با حجم زیاد گردشگران رو به روست و در این میان دستفروشانی نیز از فرصت استفاده کرده و در پیاده رو یا عرض خیابان اقدام به فعالیت می کنند که به هیچ وجه در شان این منطقه نیست.

 

مومنیان افزود: دستفروشان در شرایط غیربهداشتی نسبت به فروش مواد خوراکی اقدام می کنند که مقرر  شده با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی محور فین و برخورد با متخلفان اقدام صورت گیرد.

 

وی تاکید کرد: مخالفتی با هیچ فعالیتی وجود ندارد اما مزاحمت و اشغال خیابان برای فعالیت صنفی پذیرفتنی نیست و از سوی دیگر عرضه هرگونه مواد خوراکی باید در فضای رسمی و صنفی انجام شود تا امکان پیگیری تخلف های احتمالی هم وجود داشته باشد.

 

معاون استاندار و فرماندار کاشان اظهار داشت: محور برنامه های نوروز ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش شادی در جامعه توام با رونق کسب و کارهای خرد به منظور توسعه گردشگری است، در همین راستا نیز اجرای طرح نوروزگاه همزمان با سراسر کشور در خانه تاریخی باکوچی (شاعره سپیده کاشان) از برنامه های ستاد خدمات سفر شهرستان است.

 

مومنیان یادآور شد: برنامه های فرهنگی و گردشگری شامل نمایش آداب و آئین های نوروزی، خوراکی ها و نوشیدنی های سنتی منطقه در طرح نوروزگاه برای مهمانان اجرا می شود و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت 2 خانه تاریخی دیگر کاشان نیز در طرح نوروزگاه مشارکت داده خواهند شد.

 

کد خبر 696662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha