کمربندی کاشان بیش از مصوبه قانونی، به گفتگو، تعامل و اعتماد نیاز دارد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: با ابزارهای قهری و حتی قانونی نمی توان در مورد شهرستان دیگر تصمیم گرفت، مگر آنکه مقدمات و پیش فرض های آن درست رعایت شده باشد.

مهندس محمدرضا اکرمیان رئیس شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: تعاملات گسترده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در منطقه کاشان و آران وبیدگل در طول تاریخ، زمینه همبستگی عمیق اجتماعی را در منطقه فراهم آورده است، به گونه ای که جدایی بسیاری از موضوعات مشترک در منطقه امکان پذیر نیست.

 

وی افزود: طرح موضوع منطقه فرهنگی کاشان و آران وبیدگل، موضوع مبارکی است که مبنای تداوم آن، سرمایه اجتماعی است و اعتماد، مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی است که سازوکاری برای تقویت وحدت در منطقه است.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه اعتماد، هم شامل اطمینان به مقاصد و انگیزه ها، یکرنگی، صداقت و صمیمیت در گفتار و عمل طرف مقابل است، افزود: هر تصمیمی در منطقه کاشان و آران و بیدگل باید مبتنی بر اعتماد طرف های موثر باشد.

 

اکرمیان افزود: هر بخش از این منطقه هنگامی به بخش دیگر اعتماد می کند که عملکرد طرف مقابل نه تنها منتهی به زیان برای آن بخش نشود‌، بلکه منافع اساسی داشته باشد. 

 

وی به موضوع طرح کمربندی کاشان در محدوده آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: هنگامی شهروندان و موثران شهرستان آران وبیدگل،  موضوع کمربندی کاشان را بررسی خواهند کرد که منافع و فواید آن برای آران وبیدگل شفاف باشد.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان آران و بیدگل در ادامه اظهار داشت: با ابزارهای قهری و حتی قانونی نمی توان در مورد شهرستان دیگر تصمیم گرفت، مگر آنکه مقدمات و پیش فرض های آن درست رعایت شده باشد.

 

محمدرضا اکرمیان، تشکیل مجمع گفتگوهای منطقه کاشان و آران وبیدگل برای گفتگو و مذاکرات و تعامل را راهی برای اتخاذ تصمیمات مشترک دو شهرستان دانست و تصریح کرد: بی توجهی به جلب اعتماد شهروندان و موثران شهرستان آران وبیدگل، نه تنها مساله کمربندی کاشان را حل نخواهد کرد که بر آشفتگی های منطقه خواهد افزود و عملا منافع همه منطقه را مخدوش خواهد کرد.

 

کد خبر 696645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha