اولین نمایشگاه« نوروزگاه ایران» در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: اولین نمایشگاه نوروزگاه ایران در مشهد از ۴ الی ۱۱ فروردین ۹۷ در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، علیرضا هوشنگ نژاد رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد امروز(۲۷ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش عید نوروز با اشاره به اینکه برای اولین بار در تاریخ نمایشگاههای کشور به خصوص نمایشگاه بین المللی مشهد که ۲۵ سال از تاسیس آن می گذرد شاهد برگزاری چنین برنامه ای هستیم، گفت:طی ایام نوروز بالغ بر ۵ میلیون نفر وارد مشهد می شوند و برنامه ریزی شده تا با برگزاری این رویداد که از ۴ الی ۱۱ فروردین است از صنایع دستی و تولیدات ملی حمایت کنیم همچنین افتتاح رسمی نوروزگاه ایران ۵ فروردین با حضور مسئولین شهری و استانی برگراز می شود.

 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران به صورت ویژه و دیگر استانهای کشور شرکت کرده اند، اظهارداشت:با هماهنگی وزارت ارشاد هر شب در ایام برگزاری این نمایشگاه شبهای فرهنگی خواهیم داشت و در پایان نمایشگاه که مصادف با ولادت حضرت علی(ع) خواهد بود مراسم شادمانی با حضور گروههای مختلف برگزار می شود.

 

هوشنگ نژاد با اشاره به اینکه این برگزاری اتفاق به ماندگاری بیشتر زائران کمک می کند و فرصتی فراهم می شود که تولیدکنندگان در حوزه صنایع دستی فعالیت کنند، افزود: هماهنگی های خوبی انجام شده تا تولیدات در بخش های سفالگری، نمدبافی، مینا کاری، آینه کاری، زیورآلات، تابلو فرش، سماورسازی، فیروزه و جواهر سازی و در حوزه سوغات هم زعفران، پسته و عرقیات به معرض نمایش گذاشته شود.

 

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد تمام فضاهای باز و بسته نمایشگاه را تکمیل عنوان کرد و ادامه داد:برنامه ریزی شده تا سیرک بین المللی هم در این ایام اجرای برنامه کند همچنین برای اولین بار با حضور مسئولین از پوستر نمایشگاه رونمایی شد و تمهیداتی هم اتخاذ شده که در ایام برگزاری نمایشگاه سیستم حمل و نقل عمومی حضور داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تبلیغات توسط شرکت های تلفن همراه انجام شده و پوستر نمایشگاه و نقشه های مشهد در ورودی های شهر توزیع خواهد شد، گفت:برای رفاه بیشتر مراجعین پارکینگ نمایشگاه مکانیزه و فضای آن از ۴ به ۸ هکتار افزایش داده شده همچنین نمازخانه های نمایشگاه را سه برابر افزایش دادده ایم، زیباسازی و گل کاری فضای ورودی برای استقبال از بهار هم صورت گرفته است.

 

هوشنگ نژاد با بیان اینکه برای سال آینده در حوزه برگزاری نمایشگاه توانمندیهای ایران در خارج از کشور مقدمات خوبی انجام شده و در سال ۹۷ شاهد برگزاری ۵ نمایشگاه اختصاصی ایران با همت نمایشگاه بین المللی مشهد در کشورهای مختلف خواهیم بود افزود:به کلیه مجریان برگزاری نمایشگاه ابلاغ شده تا همزمان با برگزاری هر رویداد سمینارهای علمی و تخصصی را با کمک دستگاههای اجرایی برگزار کنند همچنین در حوزه استارت آپها هم ابلاغ کردیم در هر نمایشگاه حداقل ۱۰ غرفه استارت آپ داشته باشند.

 

رئیس هیئت مدیره نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به اینکه در سال آینده با کمک شهرداری مشهد و شورای اسلامی شهر و حمایت وزارت ارتباطات نمایشگاه استارت آپها را برگزار خواهیم کرد، ادامه داد:امیدواریم بتوانیم جایگاه نمایشگاه بین المللی مشهد را با آن حد رفیع خودش برسانیم و شاهد برگزاری جشنواره های مختلفی در انواع موضوعات باشیم.

 

گفتنی است اولین نمایشگاه«نوروزگاه ایران» در مشهد از ۴ الی ۱۱ فروردین در محل نمایشگاههای بین المللی مشهد در مساحت ۷ هزار متر با ۳۵۰ غرفه و ۱۵۰ شرکت دایر خواهد بود.

کد خبر 696632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha