گلستان در حوزه درآمد مالیاتی ۸ درصد از سرانه متوسط کشوری پیشتاز است

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: در حوزه درآمد مالیاتی گلستان نسبت به سرانه کشور به سرانه متوسط کشور هشت درصد جلوتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سید مناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز(27 اسفند) در جلسه شورای اداری گلستان گفت: اکنون در حوزه توسعه استان فاصله ای به وجود آمده است که انتظار بود بعد از جدا شدن از استان مازندران از وضعیت خوبی برخوردار باشیم.

 

وی شرایط بیکاری در استان گلستان نگران کننده است، افزود: برای رفع موضوع نیازمند به یک کار جمعی هستم تا بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

 

هاشمی اظهارداشت: هریک از مدیران در کار خود بهترین متخصصان محسوب می شوند که می توانند در برنامه کاری خود برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: هر یک از مدیران غیر از نگاه بودجه ای و دستورات تکلیفی باید برنامه ای را برای خود داشته باشند و در سال 97 قبل از اینکه کار را آغاز کنند برنامه ای را در دستور کار خود قرار دهند.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه در سال جاری مسیر استان خوب اداره شد اما نباید به آن اکتفا کرد، گفت: استان گلستان بحران کارگری ندارد و از رضایتمندی نسبی برخوردار است باعث خوشحالی است.

 

وی افزود: طی پنج ماه گذشته جنب و جوشی در استان راه افتاد که نشان داد که از سال 97 تا 1400 گلستان را به سمت و سوی هدایت خواهد کرد که می توان جهشی به وجود آید و این امکان پذیر است.

 

هاشمی اظهارداشت: در حوزه در آمد مالیاتی گلستان نسبت به سرانه متوسط کشور هشت درصد جلوتر است.

 

وی تصریح کرد: استان گلستان باید به سطحی برسد که برای دولت و دولتمردان مهم باشد و این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که از درآمد پایدار برخوردار باشد. طی چهارماه گذشته استان گلستان در حوزه رفع موانع تولید 850 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است که این رقم نسبت به هشت ماه ابتدای سال 15 درصد رشد داشته است.

 

استاندار گلستان گفت: طبق گزارش سامانه رصد 21 هزار و 65 نفر تعد ایجاد اشتغال در استان محقق شد که حدود 18 هزار بیمه شده در این سامانه ثبت شده است.

 

وی افزود: باید نگاه وسیعی در سال 97 صورت گیرد، حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه های که در استان کلنگ زنی شده است.

 

هاشمی با بیان اینکه در مورد جذب سرمایه گذاران باید توجه لازم را داشته باشیم و نباید کاری کرد که باعث فراری دادن آنها شویم، اظهارداشت: باید نحوره رفتار و فرهنگ در برخورد با جذب سرمایه گذاران تغییر پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه برای توسعه و پیشرفت استان نیازمند به کار جمعی هستیم، تصریح کرد: خارج از وظایف حوزه خود باید قدم های بزرگ برداشته شود، اگر قرار است استان گلستان تبدیل به مقصد گردشگری شود باید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

استاندار گلستان با اشاره به عقب ماندگی های استان، گفت: برای اینکه استان طی چهار سال آینده متحول شود باید از برنامه کامل برخوردار باشیم.

 

وی افزود: با تلاش حداکثری بودجه سال 96 جذب شد و این روند در سال 97 هم ادامه دارد که می طلبد تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

هاشمی اظهارداشت: یکی از سیاست های ریاست جمهوری استفاده از بانوان و جوانان است در پست های مدیریتی است که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 696624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha