بیمارستان خلیج فارس رتبه نخست کشور/ ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در ۷۱۴ مرکز درمانی ملکی و  طرف قرارداد

خبرگزاری شبستان: مدیر سابق درمان تامین اجتماعی هرمزگان از ارائه خدمات به بیمه شدگان هرمزگانی در ۹ مرکز درمانی ملکی و ۷۰۵ مرکز درمانی طرف قرارداد در استان خبرداد و گفت: ۲۳ هزار و ۴۵۷ بیمار طی ۱۰ ماهه امسال در بیمارستان خلیج فارس بستری شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر لیلا خدری در نشست خبری با اشاره به ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم، افزود: خدمات مستقیم در 9 مرکز شامل یک بیمارستان ، پلی کلنیک، درمانگاه های عمومی و تخصصی، به بیمه شدگان تامین اجتماعی به صورت کاملا رایگان و عموم مردم نیز با تعرفه دولتی ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه خدمات غیر مستقیم نیز با انعقاد قرارداد با 705 مرکز شامل بیمارستان، درمانگاه، مطب پزشکان، داروخانه ها، مراکز پلی کلنیک(آزمایشگاه، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر ای و ...) ارائه می گردد، عنوان کرد: 70 درصد تعرفه درمان در مراکز غیرمستقیم را سازمان پرداخت می کند و 30 درصد نیز سهم بیمار است.

 

دکتر خدری به وجود 22 بیمارستان در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: آمار تخت های فعال این بیمارستان دو هزار و 196 تخت است که 200 تخت آن به بیمارستان خلیج فارس تعلق دارد که 11 درصد را شامل می شود.

 

وی با اشاره به آمار جمعیتی یک میلیون و 776 هزار نفری هرمزگان، خاطرنشان کرد: 920 هزار نفر حدود 52 درصد جمعیت استان هرمزگان تحت پوشش بیمه اجتماعی می باشند.

 

 

مدیریت سابق حوزه درمان تامین اجتماعی هرمزگان با ذکر این نکته که در حال حاضر بیمارستان خلیج فارس با 240 تخت بستری در حال فعالیت است، تصریح کرد: بیمارستان خلیج فارس یک سوم بار بستری بیماران استان هرمزگان را متحمل می شود.

 

وی در ادامه به تشریح عملکرد 10 ماهه بیمارستان خلیج فارس پرداخت و با اشاره به اینکه در 10 ماهه سال قبل 22 هزار و 891 بیمار در این بیمارستان بستری شدند، گفت: این شمار در سال جاری با رشد دو درصدی به 23 هزار و 457 بیمار رسید.

 

خدری، ظرفیت اشغال تخت در بیمارستان خلیج فارس را 88 درصد ذکر کرد و افزایش تعداد تخت بستری را از دلایل این رشد برشمرد.

 

وی آمار وضع حمل شامل سزارین و زایمان طبیعی را 9 هزار و 173 نفر در 10 ماهه امسال اعلام کرد و افزود: امار 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد افزایش را نشان می دهد.

 

دکتر خدری به رشد شش درصدی مراجعین سرپایی بیمارستان خلیج فارس در 10 ماهه امسال نیز اشاره و اظهار کرد: مجوع مراجعین سرپایی به این بیمارستان در 10 ماهه امسال 639 هزار بیمار است که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته است.

 

 

وی تعداد نسخ در مراکز غیر مستقیم طرف قرارداد در 10 ماهه سال 96 را 2 میلیون و 935 هزار نسخه سرپایی برشمرد و افزود: طی این مدت نیز یک میلیون و 171 نسخه سرپایی نیز در مراکز علمی انجام شده و با این وجود 40 درصد خدمات درمانی بیمه شده ها در مراکز ملکی ارائه شده است.

 

مدیر سابق درمان تامین اجتماعی هرمزگان در بخش دیگری از سخنانش به انتقال بیمارستان شریعتی به بیمارستان خلیج فارس اشاره کرد و ارتقاء ظرفیت بیمارستان، تنوع در ارائه خدمات و دریافت امتیازهای ویژه از مرکز را از آثار مثبت این اقدام دانست.

 

وی با بیان اینکه در 10 ماهه اول سال 95 متاسفانه پنج مورد مرگ مادر را در بیمارستان خلیج فارس شاهد بودیم، افزود: با برنامه‌ریزی سازمان، آمار مرگ و میر مادران باردار در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان به صفر رسیده است.

 

خدری فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای راه اندازی بیمارستان صحرایی تامین اجتماعی در هرمزگان، بهسازی سیستم امحای زباله های بیمارستانی، ساماندهی ترافیک بیمارستان با ایجاد پارکینگ و واگذاری آن به بخش خصوصی را بخشی از عملکرد مدیریتی خود ذکر کرد.

 

وی افزود: تعمیر سیستم سرمایشی با چهار و نیم میلیارد رسال صرفه جویی، زیباسازی لابی بیمارستان، کاهش لود کاری با جذب نیرو، حذف دفترچه بیمه درمانی در مراکز ملکی، راه اندازی نوبت اینترنتی، خرید دستگاه های « ام آر آی »، «ماموگرافی»، «اکو» و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدت یکسال گذشته است.

 

مدیرسابق درمان تامین اجتماعی هرمزگان، از تکمیل ظرفیت اسمی بیمارستان خلیج فارس، ساخت انبار دارو، احداث درمانگاه در شهرستان حاجی آباد، بندرخمیر و کیش، راه اندازی بیمارستان تامین اجتماعی تخصصی زنان و زایمان در میناب را از برنامه های آتی این حوزه برشمرد.

 

رتبه نخست خلیج فارس در بین بیمارستان های کمتر از ۲۰۰ تخت

 

دکتر غلامعباس مومنی، رییس بیمارستان خلیج فارس نیز از کسب رتبه نخست این بیمارستان در بین بیمارستان های کمتر از 200 تختخواب تامین اجتماعی کشور خبرداد و گفت: در مجموع و در بین 70 بیمارستان تامین اجتماعی در کشور نیز خلیج فارس در جایگاه ششم قرار دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه در سال 93 بیمارستان خلیج فارس در رتبه 49 کشوری قرار داشت، افزود: با هماهنگی، همدلی و نظم پذیری بسیار خوب در سال 94 به رتبه 7 کشوری دست یافتیم.

 

رییس بیمارستان خلیج فارس به انعقاد تفاهم نامه همکاری بیمارستان خلیج فارس و دانشگاه آزاد اشاره و عنوان کرد: پارسال نخستین گروه از دانشجویان پزشکی شامل 10 نفر فارغ التحصیل شدند که 2 نفر از آنان متخصص بوند و هم اکنون از این تعداد، سه نفر در استان مشغول ارائه خدمت هستند.

 

وی شمار مراجعه کنندگان برای دریافت خدمت مغز و اعصاب در سال 93 را 12 نفر و در 10 ماهه امسال بیش از هزار و 800 نفر اعلام کرد و افزود: در گذشته تنها چهار تخت nicu در بیمارستان خلیج فارس وجود داشت که هم اینک به 13 تخت رسیده است.

 

دکتر مومنی با بیان اینکه پزشک همه تخصص ها در بیمارستان خلیج فارس وجود دارد، گفت: شمار پزشکان استخدامی تامین اجتماعی در بیمارستان خلیج فارس به تعداد انگشتان دست نمی رسد و برای رفع این کمبود از ظرفیت پزشکان دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای مسلح استفاده می کنیم.

 

وی ادامه داد: هم اینک 100 پزشک که 70 درصد از آنها متخصص می باشند و یک نفر فوق تخصص نوزادان در بیمارستان خلیج فارس مشغو ارائه خدمات درمانی به بیماران بیمه شده تامین اجتماعی و عموم مردم هستند.

 

رییس بیمارستان تامین اجتماعی هرمزگان از اضافه شدن 240 ردیف برای جذب نیرو شامل پزشک، ماما، پشتیبانی، کادر اداری و ... خبرداد و بیان کرد: در سال آینده این تعداد نیرو جذب می شود تا بتوان خدمات مطلوب تری را به مردم ارائه دهیم.

 

کاهش هزینه ها اولویت نخست در سال آینده

 

دکتر مریم امیری، مدير جدید درمان سازمان تامين اجتماعی هرمزگان نیز برنامه ریزی برای کاهش هزینه ها را اولويت نخست اين مديريت در سال آینده اعلام کرد و گفت: در سال آینده از همه ظرفیت‌های بیمارستان خلیج‌فارس برای ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و سایر شهروندان استفاده می شود.

 

 

گفتنی است؛ در این نشست حکم مدیریت سرکار خانم دکتر حمیدی به عنوان مدیر جدید قرائت و از زحمات دکتر خدری مدیر اسبق قدردانی شد.

 

 

 

 

کد خبر 696607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha