رفع مشکل آب دستور کار سران سه قوه است/ اشتغال زندانیان با مشارکت موسسات اقتصادی

خبرگزاری شبستان:معاون اول قوه قضاییه گفت: مشکل کمبود آب از دغدغه های بسیاری از استان های کشور از جمله اصفهان است که این موضوع دستور کار سران سه قوه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام محسن اژه ای، معاون اول قوه قضاییه با سفر به اصفهان در بازدید از نمایشگاه توانمندی ها و اقدامات زندانیان در جمع خبرنگاران به مشکل آب اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: سران سه قوه برای رفع مشکل آب این استان برنامه ریزی و جلسه هایی داشته اند.

 

وی افزود: مشکل کمبود آب از دغدغه های بسیاری از استان های کشور از جمله اصفهان است که این موضوع دستور کار سران سه قوه است تا اینکه این مشکل تا حد مکن رفع و از بروز مشکل برای مردم و امنیت کشورمان ملی جلوگیری شود.

 

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: مشکل آب برای قشر کشاورز جامعه مشکلاتی را ایجاد کرده که بیان این مشکلات از سوی کشاورزان نیاز است اما نباید زمینه سوء استفاده دیگران را برای تحقق اهداف شوم آن ها بشود که نتیجه آن صدمه به کل کشور است.

 

وی به فعالیت های قوه قضاییه در خصوص تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی با حمایت از طرح های دولت سعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد که برخورد با مفسدان اقتصادی و برخورد با قاچاق کالا  از برنامه های قوه قضاییه در راستای حمایت از تولید و مبارزه با مشکلات اقتصادی است.

 

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه برخورد جدی با مفسدان اقتصادی صورت گرفته ، تصریح کرد: مفسدان اقتصادی صدمه های زیادی به کشور و اقتصاد کشور وارد می کنند و طی سال های اخیر بدون نگاه سیاسی با مفسدان اقتصادی برخورد شده است.

 

وی اضافه کرد: برخورد با زمین خواری و جعل اسناد به صورت ویژه انجام شده که در استان اصفهان بیش از هزار هکتار از اراضی تصرف شده امسال به نفع بیت المال بازگردانده شده و در کل کشور چنین روندی وجود دارد.

 

حجت الاسلام اژه ای با بیان اینکه دولت در برخورد با قاچاق کالا جایگاه خاصی دارد، یادآورشد: دستگاه قضایی با قاچاقچیان و افراد فعال در حوزه قاچاق کالا برخورد جدی داشته و برخورد جدی با این دسته از پرونده ها نقش بازدارندگی داشته است.

 

وی با بیان اینکه جمعیت زیادی در زندان های کشور در بند هستند، یادآورشد: نباید زندانیان بیهوده در زندان بمانند بلکه باید فعالیت های تربیتی و اشتغال و مهارتی را فراگیرند که در پبشگیری از جرم و رفع مشکل اقتصادی آن ها موثر است.

 

سخنگوی قوه قضایی از ایجاد کارگاه در درون زندان ها و استفاده از زندانیان در برخی از کارگاه های خارج از زندان خبرداد و گفت: اشتغال زندانیان با مشارکت موسسات و بنگاه های اقتصادی در درون زندان و بیرون زندان انجام می شود.

 

وی به دستگیری برخی از افراد دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: برخی از افراد طلبکار هستند و رفتارهای آن ها همانند دولت های استکباری مانند آمریکا و اسرائیل است که این چنین رفتارهایی را نمی توان پذیرفت و قوه قضاییه ترسی از این رفتارها ندارد و با مجرمین برخورد می کند.

 

کد خبر 696604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha