تبديل بلوار کشاورز به پياده راه هنري، فرهنگي و تفريحي در ايام نوروز

خبرگزاری شبستان :معاون خدمات شهري شهرداري تهران اقدامات شهرداري تهران در طرح استقبال از نوروز ۹۷ را تشريح کرد.

به 'گزارش خبرنگار شبستان: مهندس مجتبي يزداني در تشريح اقدامات شهرداري تهران در طرح استقبال از نوروز 97 گفت:استقبال از نوروز در دو بخش انجام مي شود، يک بخش در بحث نگهداشت شهر تهران که جزو وظايف ذاتي و مستمر ما است و موضوعاتي از قبيل رسيدگي به وضعيت بوستان ها(تعداد 2223بوستان) از نظر وضعيت فضاي سبز، رفع نواقص، ايمن سازي و بهبود وضعيت بوستان ها، پيگيري مناسب سازي بوستان هاي شهري براي استفاده معلولين و جانبازان، رفع مشکلات سرويس هاي بهداشتي عمومي شهري و پارکي، رسيدگي به وضعيت نورپردازي هاي سطح شهر تهران،رسيدگي به وضعيت ظاهري معابر، مبلمان شهري و وسايل بازي کودکان در بوستان ها و در بحث ديگر خانه تکاني شهروندان با توجه به در پيش رو بودن ايام نوروز است.


يزداني در ادامه با بيان اين که کاشت نهال ويژه هفته منابع طبيعي طي هشت روز 11 الي 18 اسفندماه 96 با حضور مقامات لشگري، کشوري ، مديران و اساتيد فرهنگي و اصحاب رسانه انجام شد، گفت: يکي از برنامه هاي اين حوزه در طرح استقبال از نوروز در هفته درختکاري ساماندهي و احيا درختان خيابان وليعصر(عج) است که طي مراسمي 740 اصله درخت با بن 10 تا 15 ساله کاشته و  اين عمليات بزودي به اتمام مي رسد.


وي به توزيع نهال در 123 ناحيه شهرداري و کاشت در معابر اشاره کرد و گفت:براساس برنامه ريزي انجام شده بيش از 2ميليون اصله نهال در شهر تهران در معابر و خانه  شهروندان کاشته شد و شهروندان محترم با ثبت درخواست از طريق سامانه 137 و مراجعه حضوري به مراکز آموزش گل و گياه موارد درخواستي خود را اعلام مي کردند.همچنين از اين ميزان  400 هزار نهال داخل خانه هاي شهروندان کاشته و الباقي در معابر کاشته شده است.
 



يزداني به توسعه بيش از 1200هکتار جنگلکاري در قالب طرح توسعه کمربند سبز پيرامون شهر تهران در روز درختکاري(دامنه جنوبي البرز شرق به غرب قوچک تا فرحزاد و کن) پرداخت و گفت:همچنين با برنامه ريزي هاي انجام شده در مسير فرودگاه امام خميني(ره) کاشت نهال به وسعت 30 کيلومتر با گونه هاي گياهي زبان گنجشک،کاج تهران،پالونيا با آبياري قطره اي انجام خواهد شد.
به گفته يزداني بهره برداري و افتتاح پروژه هاي توسعه(افتتاح بوستان در مناطق)در حدود 12هکتار، بهره برداري از سرويس هاي بهداشتي جديد الاحداث در مناطق و نيز همکاري در راستاي اسکان مسافران نوروزي و آماده سازي بوستان هاي شهري و جنگلي براي استفاده شهروندان در روز طبيعت در 5 بوستان جنگلي حاشيه ايي(سرخه حصار منطقه 13،افرا منطقه 19،چيتگر منطقه 22،آزادگان منطقه 15،بوستان طبيعت منطقه 21) از جمله اقدامات اين حوزه در طرح استقبال از نوروز است.


يزداني تاکيد کرد: در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز در مناطق کم برخوردار تلاش هاي بسياري براي کمک به بالا بردن سرانه اين مناطق در حال انجام است.

حرکت کاروان گل در ايام نوروز در سطح شهر تهران
وي اضافه کرد:همچنين در راستاي ايجاد فضايي مفرح و زيبا، کاروان گل از روز 27 اسفندماه 96 تا روز جمعه 3 فروردين ماه 97 در 5 مسير پارک شهر،بوستان لاله،برج ميلاد،بوستان جوانمردان و بوستان ولايت و هر روز در يکي از اين مسيرها حرکت خواهند کرد تا فضاي شادي را براي شهروندان محترم ايجاد کنند.


معاون شهردار تهران با بيان اين که سازمان آتش نشاني داراي 130 ايستگاه است و بزودي  ايستگاه شماره 131 واقع در سوهانک نيز افتتاح خواهد شد، گفت:اقدامات بسيار خوبي در زمينه شناسايي ساختمان هاي ناايمن در سطح شهر تهران توسط اين سازمان صورت گرفته است.همچنين بزودي امکانات و تجهيزات جديدي به اين سازمان وارد خواهد شد.


وي با اشاره به اين که با فرهنگ سازي هاي انجام شده روز چهارشنبه سوري نسبت به سال هاي قبل بسيار متفاوت بود و ما شاهد حوادث کمتري بوديم از مشارکت و همکاري شهروندان در اين راستا تشکر کرد و در ادامه گفت: کليه آتش نشانان در روز چهارشنبه سوري در 1000 نقطه مستقر و در آماده باش کامل بودند.


يزداني به استقرار 8  اکيپ عملياتي در مبادي شهر ويژه ايام نوروز پرداخت و گفت:در اين ايام کليه ايستگاه هاي سازمان آتش نشاني در آماده باش کامل خواهند بود.


به گفته يزداني در پنج شنبه آخر سال 32 تيم عملياتي در بهشت زهرا(س) و مسيرهاي منتهي به آن مستقر بودند.


معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اعلام اين که شهر تهران با 22 منطقه،123ناحيه و 354 محله داراي 240 بازار است و  اين ميزان تا پايان سال به 253 بازار خواهد رسيد که طي برنامه هاي آتي در نظر داريم که در هر محله يک بازار ميوه و تره بار داشته باشيم.


يزداني به برنامه هاي اين سازمان اشاره داشت و گفت:در برنامه جشن برکت ميادين(جشنواره نوروزي ميادين) از 25/12/96 لغايت 25/1/97 ، 6 محصول اساسي (سيب زرد و قرمز،پرتقال تامسون شمال، سيب زميني،پياز و گوچه) در سبد خانوار به صورت دستچين و پايين تر از قيمت سطح شهر به شهروندان محترم عرضه مي شود.


وي ادامه داد: 100 جايگاه تک محصولي نيز با رويکرد ارتباط مسستقيم با توليدکنندگان و کشاورزان ايجاد شده است .همچنين 40جايگاه تنظيم بازار(محصولات سيب و پرتقال) و 18 جايگاه عرضه محصولات با هدف حمايت از توليد کنندگان داخلي ؛ در روز طبيعت 13فروردين در بوستان هاي فرامنطقه اي شهر تهران، ايجاد بيش از 70 جايگاه عرضه گل و گياه ، تزئينات سفره هفت سين و ماهي قرمز برپا خواهد شد.


يزداني ادامه داد: بيش از 500 تن سيب و پرتقال در طرح همکاري با دولت در تنظيم بازار و نيز در راستاي کمک به تامين اقلام اساسي در سبد خانوار (مرغ 100 تن ،تخم مرغ 269 تن  و گوشت 60 هزار کيلوگرم گوشت گوسفندي) با توجه به موثر بودن سازمان بدليل داشتن شبکه مطمئن با پراکندگي مناسب عرضه خواهد شد.


معاون شهردار تهران به ديگر اقدامات اين سازمان اشاره کرد و گفت:طرح سبد مهرباني با هدف ترويج فرهنگ مشارکت و مسوليت پذيري اجتماعي، نيکوکاري و حمايت از اقشار آسيب پذير و کم درآمد و با شعار(اگر نياز داري بردار اگر مي تواني اهدا کن) در 184 بازار مرتبط با رقمي بالاي 3 ميليارد تومان و با مشارکت کامل شهروندان در سال اجرا مي شود. 


يزداني در تشريح برنامه هاي ويژه استقبال از نوروز 97 سازمان بهشت زهرا(س) گفت:غبارروبي و عطرافشاني مزار شهدا، کاشت گل لاله بياد 30000 شهيد انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و 4000 شهيد گمنام آرميده در قطعات مطهر شهدا و جوار حرم مطهرامام شهدا، احداث و توسعه 5هکتار جنگلکاري در محدوده شمالي حرم مطهر، کاشت 2100 اصله درخت و برگزاري جشن ويژه درختکاري ويژه شهداي مدافع حرم با حضور خانواده هاي معظم شهدا،برپايي 8 ايستگاه صلواتي در جهت جلب مشارکت مردمي در پذيرايي از مراجعين به قطعات مطهر شهدا،اجراي آخرين دعاي ندبه سال با همکاري بنياد شهيد در قطعه شهدا، اهداي گل و گلدان به زائران و خانواده هاي معظم شهدا در لحظه تحويل سال جديد،اجراي برنامه هاي ويژه تحويل سال در حرم مطهر امام (ره) و گلزار شهدا، حضور صدا و سيما،راديوي تهران موج اف ام از سه شنبه تا جمعه پايان سال و پوشش زنده اخبار مربوط به بهشت زهرا،هماهنگي جهت حضور 4000 نفر نيروي پليس راهور و کنترل و هدايت ترافيک از مبادي اصلي شهر تهران تا سازمان بهشت زهرا (س)، اختصاص وسايل نقليه عمومي جهت حمل و نقل داخلي مراجعين (20 دستگاه اتوبوس، 40 دستگاه ميني بوس، 20 دستگاه ون، 60 دستگاه تاکسي) و هماهنگي با شرکت واحد اتوبوسراني جهت اختصاص خطوط ويژه و انتقال شهروندان از ميادن اصلي شهر به آرامستان بهشت زهرا(س)، چاپ 200000 نسخه نقشه راهنماي دسترسي به سازمان و حرم مطهر و مسيريابي داخلي با هماهنگي پليس راهور جهت توزيع به شهروندان و بارگذاري در صفحه اصلي پرتال سازمان، استقرار تعداد 250 نفر از پرسنل سازمان در قالب اکيپ هاي اطلاع رساني با لباس  متحدالشکل در سطح سازمان و اجراي طرح " از من بپرسيد" جهت توزيع نقشه ها و بروشورهاي اطلاع رساني، نصب تعداد 250 تابلو جهت هدايت مسير مراجعين توسط بهشت زهرا(س) با همکاري پليس راهور و...از جمله برنامه اين سازمان در اين طرح مي باشد.

تبديل بلوار کشاورز به پياده راه هنري، فرهنگي و تفريحي در ايام نوروز

معاون خدمات شهري شهرداري تهران  به برگزاري ويژه برنامه هايي در طرح نوروزي در بلوار کشاورز پرداخت و گفت:در ايام نوروز بلوار کشاورز به پياده راه هنري، فرهنگي و تفريحي تبديل خواهد شد که مجموعه اقدامات خوبي در آن انجام خواهد شد که به طور قطع مورد استقبال شهروندان قرار خواهد گرفت.
يزداني در ادامه افزود: بمناسبت ايام نوروز 400 تخم  مرغ رنگي در 23 نقطه از شهر تهران جانمايي خواهد شد.همچنين در ورودي هاي شهر تهران، حاشيه بزرگراه ها،رمپ و لوپ ها و...فرش گل با کاشت گل هاي فصلي گل آرايي و گلکاري و نيز با اجراي هنرهاي محيطي و آذين بندي خلاق و نوگراي رويداد بهارستان 97 شهر چهره ديگري به خود خواهد گرفت.
وي ادامه داد:همچنين  تعداد40  طرح از 40  هنرمند در بخش درختستان رويداد بهارستان 97 انتخاب شده است که بر روي 40 اصله درخت اجرايي شده است.

اقدامات ويژه در ورودي هاي شهر تهران 
وي  در ادامه بر رسيدگي ويژه به ورودي هاي شهر تهران اشاره کرد و گفت: در طرح استقبال از نوروز اقدامات ويژه اي در خصوص ورودي هاي شهر تهران با همکاري مناطق انجام خواهد شد.همچنين در همين راستا در هر منطقه يک محور تحت عنوان نوروزگاه(محور شادي و نشاط با همکاري معاونت فرهنگي هنري شهرداري تهران برپا خواهد شد.


يزداني در ادامه خاطرنشان کرد:اجراي طرح ديوارهاي کوچک شهر من در مناطق 22گانه،نورآرايي شهري و اجرا در 97 پل و ساير فضاي هاي عمومي در محورهاي شاخص از ترمينال شرق تا غرب، ميدان راه آهن تا چهارراه پارک وي،خيابان بعثت و خيابان شريعتي،آذين بندي  مسيرهاي   1- خيابان دماوند تا ميدان آزادي  2- خيابان شريعتي از دروازه شميران تا ميدان قدس  3- خيابان ولي عصر(عج) از ميدان راه آهن تا چهاراه پارک وي  4-اتوبان بعثت از ترمينال جنوب تا خيابان رجايي  5- خيمه نوري ميدان هفت تير نصب ريسه و نورپردازي واکران آثار خوشنويسي از اشعار نوروز شاعران کهن و معاصر در سازه هاي تبليغات فرهنگي سطح شهر تهران از جمله اين اقدامات مي باشد.


وي به برنامه سازمان مديريت پسماند اشاره کرد و گفت: جمع آوري و انتقال زباله هاي حجيم در روزهاي پاياني سال،برنامه ريزي و توجه ويژه به جمع آوري پسماند خشک به ويژه در شهرک ها و مجتمع ها با توجه به افزايش حجم پسماند در روزهاي پاياني،پاکسازي، لايروبي و رسوب برداري شبکه آبهاي سطحي،شستشو، گندزدايي و رفع نواقص مخازن پسماند تر، پاکسازي برچسب ها و شستشوي المان هاي شهري، برگزاري جشنواره بهترين ها از دور ريختني ها در نيمه دوم اسفندماه ،اجراي طرح پيام آوران سبز در مبادي ورودي و خروجي شهردر 4نقطه از مبادي اصلي ورود و خروج شهر تهران از 26 اسفند96 لغايت13 فروردين97 با مشارکت سمن هاي زيست محيطي، تهيه و توزيع 4 تن کيسه تجزيه پذير در روز طبيعت(13 فروردين) و اجراي گروه نمايش سازمان در بوستان ها و مناطق 22گانه از 15اسفند 96 لغايت13فروردين 97 در بوستانهاي منتخب از جمله برنامه اين سازمان است.


يزداني با بيان اين که شهرداري تهران روزانه به طور متوسط 4 بار زباله هاي سطح شهر تهران را جمع آوري مي کند، گفت: از شهروندان محترم انتظار داريم که نسبت به موضوع پسماند،تفکيک زباله از مبدا ، کم حجم کردن زباله ها وکاهش زباله هاي تر توجه ويژه اي داشته باشند. همچنين از مردم انتظار داريم که زباله هاي خود را راس ساعت 9 شب در سطل هاي زباله قرار دهند و در اين راه با شهرداري تهران کمال همکاري را داشته باشند.


برپايي 5 بازار بهاره در سطح شهر تهران 


وي به برپايي 5 بازار بهاره در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت:براساس تصميمات کميته نمايشگاهي متشکل از وزارت صنعت و معدن،اتاق اصناف،شهرداري تهران و نيروي انتظامي 5 بازار در 5 نقطه(بوستان ولايت،سازمان گوشت منطقه 4،پارک ارم،مصلي و خاوران) از 9 تا 19 اسفندماه برپا شد.اين بازارها با هدف کنترل قيمت بازار،فروش کالاي ايراني و رفع مايحتاج و نياز شهروندان براي تامين مواد اوليه شب عيد شهروندان محترم برپا گرديد.
يزداني تصريح کرد:همچنين در راستاي ساماندهي دستفروشان و بساط گستران و با هدف ايجاد نظم در شهر و با توجه به اعتراض کسبه و صنوف و با همکاري نيروي انتظامي و پليس راهور تهران بزرگ اين طرح اجرايي گرديد و خوشبختانه با استقبال شهروندان و کسبه روبرو بوده است.


 

کد خبر 696583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha