راه اندازی راه آهن اقلید – یزد، فاصله زمانی سفر به مشهد را هشت ساعت کم می کند

خبرگزاری شبستان: معاون امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی راه آهن اقلید – یزد زمان سفر از شیراز به مشهد مقدس ۶ تا هشت ساعت کاهش خواهد یافت، افزود: این راه آهن اکنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، عنایت الله رحمانی، معاون امور عمرانی استانداری فارس امروز (27 اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموعه استانداری اعتقاد راسخ دارد که از رسانه در زمینه پایش و نظارت در عملکردهای استان استفاده کند، گفت: در حوزه عمرانی علی رغم گستردگی وظایف، سعی کردیم اولویت هایی را مشخص کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مطالبات معیشت و اشتغال از مطالبات به حق مردم است، یادآور شد: اگر فعالیت عمرانی در استان شکل می گیرد تعدادی نیرو را در سطوح مختلف به کار می گیرد و این پروژه های برای افزایش رونق اقتصادی و سرمایه است.

 

رحمانی با تاکید بر اینکه باید حرکت بر مبنای کاهش مشکلات و استفاده مطلوب تر از توانمندی ها باشد، اظهار داشت: چالش اساسی ما در حوزه آب و مباحث خشکسالی است و پروژه هایی که می تواند استحصال آب های روان را انجام دهد از جمله سد ها در دستور کار قرار گرفته است و در سال آینده شاهد افتتاح تعدادی سد خواهیم بود که اکنون سد «هایقر» با 95 در صد پیشرفت فیزیکی، سد «نرگسی» با پیشرفت بیش از 50 درصد و سد «کوار» با 35 درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده افتتاح می شود و سد «چشمه عاشق» در سال جاری به بهره برداری رسید.

 

وی با تاکید بر اینکه اگر آبی استحصال می شود شبکه های زیر دست هم باید شکل بگیرد، اظهار داشت: اجرای پروژه تکمیل زهکشی سدهای مختلف ذکر شده، در نظر گرفته شده و در سال آینده ادامه می یابد.

 

رحمانی با اشاره به اینکه پروژه های آب رسانی به استهبان و فسا از سد رودبال در دست اجراست، یادآور شد: خط دوم آبرسانی به شیراز و خرامه در حال اجراست و پروژه تا پایان سال 97 تکمیل می شود، همچنین پروژه آبرسانی به جهرم هم در حال اجراست.

 

وی با تاکید بر اینکه برای تامین آب شرب شهرهای شمالی استان پیگیر هستیم تا از خطوط انتقال آب تخصیص لازم را بگیریم، اضافه کرد: یکی از نیازهای استان انتقال آب از خلیج فارس به استان بود که با تلاش مدیریت ارشد استان به ثمر نشست و اولین سرمایه گذاری انتقال آب از خلیج فارس به لامرد شکل بگیرد و سال آینده عملیات اجرایی آن را شاهد خواهیم بود و آب از دریا به صنعت و شرب برسد و پسآب آن به کشاورزی برسد.

 

معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه بحران آب یک واقعیت است، مصرف در زمان خشکسالی نباید مطابق مصرف در زمان ترسالی باشد، تاکید کرد: اجرای طرح شبکه های جمع آوری و فاضلاب در 6 شهر در حال اجراست و افزایش پوشش شبکه های فاضلاب رادر ارتباط با جمعیت استان را خواهیم داشت.

 

رحمانی اظهار داشت: اولویت پروژه های مربوط به بخش حمل و نقل با آزاد راه شیراز – اصفهان است که با طول 222 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 70 درصد دارد و کار پروژه در حال اجراست و پس از اجرای این طرح 136 میلیون لیتر صرفه جویی در سوخت و 180 میلیارد ريال کاهش هزینه های تصادفات را خواهد داشت.

 

معاون استانداری فارس با یادآوری این مطلب که شبکه اتصال آزادراه شیراز - اصفهان به آزادراه بوشهر در نظر گرفته شده و به دنبال این اتصال هستیم، اضافه کرد: احداث 2 آزادراه لامرد - پارسیان به طول 50 کیلومتر و لار – بندرعباس به طول 217 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه راه آهن زمانی که به بار وصل باشد به صرفه خواهد بود، اضافه کرد: پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را راه اندازی خواهیم کرد که بتوان از این راه آهن برای ترانزیت کالا استفاده شود و راه آهن شیراز - گل گهر هم با هدف نیل به این هدف در دستور کار است.

 

رحمانی با اشاره به اینکه در صورت راه اندازی راه آهن اقلید – یزد زمان سفر از شیراز به مشهد مقدس 6 تا هشت ساعت کاهش خواهد یافت، افزود: این راه آهن اکنون بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 22 کیلومتر آن در استان فارس واقع شده است.

 

 

کد خبر 696575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha