قرارگاه شهید کازرونی در اهواز، پذیرای زائران کرمانی سفرهای راهیان نور

خبرگزاری شبستان: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به خدمات دهی قرارگاه لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس به زائران راهیان نور افزود: این قرارگاه با تدفین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام، معنوی تر شده است.

حسین قوام آبادی،  مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه ثارالله استان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان با توضیحاتی راجع به قرارگاه شهید محمدمهدی کازرونی در اهواز بیان داشت: این قرارگاه مربوط به زمان جنگ است که لشکر ۴۱ ثارالله از سال ۶۲ در آن مستقر شد و دو بخش قدیم و جدید دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه هر ساله میزبان خیل عظیم زائران راهیان نور از استان کرمان است و تقریباً ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر هر سال وارد این قرارگاه می شود؛ افزود: کارهای اجرایی راهیان نور همه ساله از شهریور آغاز و با توجه به اعزام ها از ۱۰ مهر (همزمان با اعزام دانش آموزی) تا ۱۵ فروردین؛ قرارگاه فعال و پذیرای زائرین است.

 

قوام آبادی، تعداد زائران به ویژه دانش آموزی و دانشجویی را بسته به میزان اعتبارات دستگاه های مربوطه دانست و گفت: امسال ۱۰ تا ۱۱ هزار دانش آموز، هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۵ تا ۶ هزار نفر از بسیج محلات که عمده آن خانوادگی است، زائر داریم.

 

وی ادامه داد: کاروان ها ۴ روز در منطقه هستند که یک روز آن همایش و سه روز بازدید از مناطق دارند که شامل بازدید از مناطقی چون شلمچه، طلائیه، خین، دهلاویه و... است؛ پخش نماهنگ های دفاع مقدس، شرکت زائران در رزمایش، برگزاری سه وعده نمازجماعت در مهدیه قرارگاه، قرائت ادعیه، ویژه برنامه تحویل سال هم از جمله خدمات فرهنگی قرارگاه شهید کازرونی-محل اسکان زائران کرمانی-است.

 

این مسئول با بیان اینکه مهدیه قرارگاه در حقیقت قلب آن و معنوی ترین نقطه به جهت مناجات رزمندگان و شهدا است و سال ۶۵ همزمان با نیمه شعبان افتتاح شده، تصریح کرد: به همین جهت مدتها پیگیر تدفین شهید گمنام در این منقطه بودیم تا امسال به برکت خود شهدا محقق شد.

 

وی افزود: ۲۵ اسفند جاری دو شهید گمنام، باشکوه هرچه تمام در این مکان تدفین شد که یکی از آنان ۲۳ ساله و از شهدای عملیات رمضان است که در ۲۳ تیرماه سال ۶۱ به شهادت رسیده و در شرق دجله تفحص شده و دیگری ۱۸ ساله از شهدای عملیات کربلای ۴ است که پیکرش در جزیره ام الرصاص کشف شد.

 

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه قرارگاه راهیان نور در استان تشکیل و هماهنگی اعزام زائرین را دارد، اظهار داشت: ما پذیرای زائرانی که با کاروان یا خانوادگی و یا حتی انفرادی مراجعه کنند هستیم و آنان را در اتوبوس ها ساماندهی کرده و با هر اتوبوس یک راوی به منطقه نیز اعزام کنیم.

 

قرارگاه شهید کازرونی در 15 کیلومتری جاده اهواز- خرمشهر، به عنوان سی و یکمین اثر ملی دفاع مقدّسِ ایران ثبت تاریخی و ملّی شده است.

کد خبر 696555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha