نظارت دستگاه قضايي بر كشيك هاي ايام تعطيلات نوروز

خبرگزاری شبستان: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: دادستان هاي حوزه هاي قضايي آمادگی لازم را براي جلوگيري از سوء استفاده افراد در ايام تعطيلات در خصوص ساخت و سازهاي غير مجاز، تغيير كاربري، منابع طبيعي و محيط زيست داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومي دادگستري خراسان شمالي؛ حجت الاسلام اسدالله جعفري، رئيس كل دادگستري خراسان شمالي در نشست شوراي مديران قضايي خراسان شمالی ضمن تبريك حلول ماه رجب و آغاز سال نو، ضمن تبیین رصد و ارزيابي ماهانه و سه ماهه عملكرد حوزه هاي قضايي در سال1397، خواستار سرعت بخشي به رسيدگي پرونده ها، نظارت بر حسن اجرا در بخش اجراي احكام و نظام بخشي بهتر بايگاني راكد و تكميل دقيق فرم هاي ارزشيابي بر اساس كاركرد افراد و نظارت در روند رسيدگي شد.

 

وي بر لزوم اطلاع رساني مناسب در خصوص سامانه ثنا تاكيد کرد و افزود: روساي حوزه هاي قضايي مي بايست ضمن اطلاع رساني مناسب به عموم مردم، با ادارات شهرستان ها هماهنگي کرده و آن ها را جهت ثبت نام در دفاتر خدمات قضايي راهنمايي كنند.

 

اين مقام قضايي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد در خصوص افزايش كمي و كيفي خدمات رفاهي همكاران، اذعان داشت: در خصوص افزايش خدمات رفاهي همكاران جلساتی برگزار شده و در اين راستا تصميمات  خوبي گرفته شده است.

 

وي همكاري روسا و دادستان ها در اجراي طرح مسجد محور سپاه پاسداران را سازنده ارزيابي و عنوان كرد: روسا و دادستانها باحضور در مساجد و استماع مشكلات مردم، مي توانند تاثير بسزايي در كاهش پرونده ها از طريق ارشادات، راهنمايي هاي حقوقي و بيان مباحث پيشگيري داشته باشند.

 

حجت الاسلام جعفری همچنين بر لزوم آمادگی و استقرار بيمه ها در ايام تعطيلات نوروز جهت تسريع امور مسافران و زائران تاكيد کرد و گفت: قضات محترم پرونده های تصادفات ایام نوروز را در اوقات کشیک رسیدگی کنند  و كشيك پزشكي قانوني نيز مي بايست در اين ايام فعال باشد؛ دادستان ها نيز نظارت داشته باشند.

 

رئيس كل دادگستري در خصوص منابع طبيعي و انفال هم خطاب به دادستانها خاطرنشان كرد: دادستانهاي حوزه هاي قضايي مي بايست ضمن اخذ ليست هاي كشيك منابع طبيعي، جهاد كشاورزي و ... سركشي هاي مناسب و لازمه را براي جلوگيري از سوء استفاده افراد در ايام تعطيلات درخصوص ساخت و سازهاي غير مجاز، تغيير كاربري، منابع طبيعي و محيط زيست داشته باشند.

 

اين مقام قضايي با اشاره بر لزوم نظارت دادستانها بر اعطاي مرخصي به زندانيان در ايام عيد، گفت: از دادن مرخصي به افراد سابقه دار طبق بخشنامه هاي صادره به ویژه سارقين جلوگيري شود.

 

 

کد خبر 696549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha