ویژه برنامه «مادران آسمانی» در آستانه سال نو برگزار شد

خبرگزاری شبستان: رسم بر این است که به مناسبت روز مادر و در آستانه آخرین روزهای سال فرزندان به سراغ مادرانشان بروند؛ اما زمانی که فرزندان افلاکی باشند و مادران خاکی، قصه کاملاً برعکس می‌شود و مادران شهدا به دیدار فرزندان‌شان در گلزار شهدا می‌روند.

خبرگزاری شبستان-اصفهان:

رسم بر این است که به مناسبت روز مادر و در آستانه آخرین روزهای سال فرزندان به سراغ مادرانشان بروند؛ اما زمانی که فرزندان افلاکی باشند و مادران خاکی، قصه کاملاً برعکس می‌شود و مادران شهدا به دیدار فرزندان‌شان در گلزار شهدا می‌روند.

 

مادرانی که در سال‌های نه چندان دور، فرزندان خود را با دستان خالی راهی جبهه حق کردند و اکنون سالیان درازی است با دوری فرزند و داغ شهادتش چراغ دل می‌سوزانند، در روزهایی ویژه انتظارشان پررنگ‌تر می‌شود؛ روزهایی مثل روز زن و مادر.

 

امروز که این شیرزنان به پای نبودن فرزند خود آب می‌شوند، وظیفه ماست که آن‌ها را در آغوش خود بفشاریم و به یاد فرزندی که شهید شد تا ما به زندگی خود ادامه دهیم، تبریکی و احساسی را به مادران شهدا هدیه کنیم.

 

همین تبریک‌های کوچک ما می‌تواند تسکین بزرگی برای دل مادران شهدا باشد، زنانی که در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و در آستانه سال نو به مزار فرزندشان می‌روند تا اینگونه تبریک روز مادر را بشنوند.

 

امسال فرهنگسرای پایداری وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با برگزاری ویژه برنامه تکریم از مادران شهدا به نام «مادران آسمانی» رسم دیگری در تبریک گفتن روز زن و مادر به این شیرزنان راه انداخت.

 

تجلیل از 20 مادر شهید در روز زن

مدیر فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان پیرامون برگزاری ویژه برنامه تکریم از «مادران آسمانی» اظهار داشت: هرساله روز مادر و ولادت حضرت زهرا(س) که فرا می‌رسد مادرانی که فرزندانشان را به جبهه فرستادند و شهید شدند منتظر و دل نگران یک نفر هستند تا این روز را به آن‌ها تبریک گویند.

 

سعید صرامی افزود: ما هم برحسب وظیفه و برای تکریم مادران شهدا و همسران و دختران آن‌ها برنامه ای برگزار کردیم و از چند نفر از خانواده شهدا برای حضور در این برنامه دعوت کردیم.

 

وی تصریح کرد: اجرای سرود و اهدای هدایا که توسط خادمان شهدا تهیه شده بود ازجمله بخش‌های برنامه بود که مورد پسند حاضران قرار گرفت.

 

مدیر فرهنگسرای پایداری با بیان اینکه برای نخستین بار چنین برنامه‌ای ویژه مادران شهدا برگزار می‌شد، خاطرنشان کرد: در این ویژه برنامه 2 نفر از خانواده شهدای مدافع حرم شامل خانواده شهید کاظمی و شهید شاه‌سنایی و 18 تن از دیگر خانواده‌های شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

 

وی اظهار داشت: امسال را با این شعار آغاز کردیم که همگی به نیابت از شهدا روز مادر را به مادران شهدا تبریک بگویند و تمام برنامه‌ها نیز با همین هدف و نیت جلو رفت و حتی روبروی ورودی مرکز هم نذر کردیم امسال همه خادمان و هم‌عهدان شهدا به نیابت از شهید به مادر شهید تبریک بگویند و همین اتفاق هم رخ داد.

 

تکریم مادران شهدا در طرح «چهل چراغ»

صرامی با تأکید بر اینکه تکریم خانواده شهدا نباید مختص به مناسبت‌های خاص باشد، گفت: برنامه‌های دیگری برای تکریم مادران شهدا توسط فرهنگسرای پایداری انجام می‌شود که شب نشینی با خانواده شهدا در قالب طرح «چهل چراغ» یکی از آنها است.

 

وی افزود: این برنامه ویژه مادران شهدا بوده و هر دو هفته یکبار منزل یک شهید رفته و از خانواده شهید تکریم به‌عمل آمده و در پایان تصویر شهید به مادرش هدیه داده می‌شود.

 

مدیر فرهنگسرای پایداری با بیان اینکه این طرح از سال گذشته اجرا شد اما در دوره‌ای متوقف شد، گفت: تا کنون با 13 خانواده شهید دیدار داشتیم و هم اکنون مجددأ دیدارها از سر گرفته شده و قصد داریم همان‌طور که از نام طرح پیداست پس از بازدید از هر 40 شهید نشریه‌ای از دیدارها تهیه و به چاپ برسانیم.

 

وی با بیان اینکه تمام شهدا باید مورد تکریم و توجه قرار گیرند، تصریح کرد: تمام شهدا باید مورد توجه قرار گیرند؛ امروزه بیشتر خانواده شهدای سردار و فرمانده شناخته شده‌اند و شهدای غیرشاخص کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

صرامی خاطرنشان کرد: در تلاشیم برای سال 97 علاوه بر شهدای شاخص و سرداران به سراغ شهدای کمتر شناخته شده هم برویم و روی آن‌ها هم کار کنیم.

 

کد خبر 696548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha