مردمی‌شدن و شبکه‌ای‌شدن فعالیت‌های فرهنگی ضروری است

خبرگزاری شبستان:مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر ضرورت مردمی شدن و شبکه‌ای شدن فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین تاکید کرد و خواستار تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در این عرصه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشستی با مسئولان و اعضای تشکل‌های مردمی و شبکه‌های وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان، با تحلیلی از شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه، مسئولیت فعالان جبهه فرهنگی را در هدایت فکری جامعه مهم دانست.


وی بر لزوم شبکه‌ای شدن و مردمی‌شدن فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: در هر عرصه‌ای که کار به شبکه‌های مردمی واگذار شد نتیجه‌بخش بود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: نهادها و تشکل‌های مردمی تبلیغات اسلامی همچون شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و شاعران آئینی، کانون‌ها و انجمن‌های اسلامی، حوزه هنری، مجتمع فرهنگی نور، موسسه تبیان، دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا و پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ظرفیت‌های بالایی دارند و در شرایط فعلی ضرورت دارد فعالیت‌های فرهنگی به صورت منسجم و شبکه‌ای با مشارکت این نهادها و تشکل‌ها انجام شود.


حجت‌الاسلام اسکندری بر لزوم پرهیز از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: هر کدام از نهادها و تشکل‌های فرهنگی حوزه دین در حد امکانات و ظرفیت‌های موجود فعالیت‌هایی انجام می‌دهند اما اگر توان و امکانات این مجموعه‌ها تجمیع شود و بین آنها هماهنگی و هم افزایی به وجود آید، اثربخشی فعالیت‌ها بیشتر می‌شود.


وی در این زمینه پیشنهاد داد که هیئت اندیشه‌ورز با حضور نمایندگانی از نهادها و تشکل‌های مردمی تشکیل شود و اولویت‌های کاری با همفکری اعضای این هیئت تدوین و اجرا شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم خواستار بهره مندی از ابزارهای هنری در فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین شد و افزود: فعالیت در عرصه‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، فرهنگ ایثار و شهادت و... از مهم‌ترین اولویت‌های کاری است.
در این نشست مسئولان تشکل‌های مردمی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی در سال جاری و برنامه‌های سال آینده پراختند.

کد خبر 696546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha