سال آینده نقشه راه توسعه صنعتی در اختیار صنعتگران خواهد بود

خبرگزاری شبستان: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش ما بر این بود تا پایان امسال استراتژی توسعه صنعتی ایران را به دست بگیریم اما این مهم اتفاق نیفتاد ولی در آغاز سال آینده نقشه راه را در اختیار صنعتگران قرار می دهیم.

 

به گزارش خبرنگار دولت خبرگزاری شبستان، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: تلاش ما بر این بود تا پایان امسال استراتژی توسعه صنعتی ایران را به دست بگیریم اما این مهم اتفاق نیفتاد ولی در آغاز سال آینده نقشه راه را در اختیار صنعتگران قرار می دهیم.

 

وی ادامه داد: ما در سال 97 تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار خواهیم گرفت و تلاش می کنیم به سهم خودمان از مشکلات مردم کم کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: یکی از اقدامات ما تقویت ساختارهای صنعتی کشور خواهد بود که قدم های مثبتی نیز در این راستا برداشته ایم. تبیین نقشه راه برای دوره چهار ساله در حوزه معدن نیز انجام شده است. در اصل ما این اقدام را در راستای شعار سال و مقاوم سازی اقتصادی ایران انجام داده ایم.

 

شریعتمداری یادآور شد: در زمینه اکتشافات معدنی و ظرفیت های جدید نیز کارهای متراکمی از سوی ما انجام شده است. همچنین به دنبال کاهش ریسک سرمایه گذاری در حوزه معدن هستیم و نقشه های یک- 250 هزارم را در اختیار مردم قرار می دهیم تا پراکندگی منابع معدنی در اختیار مردم قرار گیرد، با این کار ریسک سرمایه گذاران نیز کاهش پیدا می کند تا طرح های نیمه کاره ما که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به پایان برسد و به بهره برداری برسانیم. 

 

وی افزود: حدود 5 هزار و 500 واحد صنعتی تا به امروز مجوز بهره برداری خود را گرفته اند. در اصل فعالیت ساخت و ساز این واحدها به پایان رسیده و با جذب نیروی اشتغال جدید به توسعه اقتصاد مقاومتی نیز می توانیم کمک کنیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات حوزه تجارت نیز خاطرنشان کرد: ما در بخش تجارت نیز سعی کردیم روند رشد صادرات منفی غیرنفتی را تا حدی که امکان دارد، کاهش دهیم و به سمت مثبت بودن سوق دهیم. در ماه های پایانی امسال این رقم به مثبت پنج رسیده است. بخشی از صادرات ما نیز با توجه به نیاز بازار برای تقویت اقتصاد مقاومتی در ذیل استفاده از صنایع داخلی و ایجاد اشتغال بیشتر در صنایع پایین دستی پتروشیمی مورد استفاده قرار گرفته است.

 

شریعتمداری تصریح کرد: این اقدام ما به معنای اینکه صادرات ما کم شده است، نیست بلکه به ما کمک کرده است اشتغال و تولید بیشتر در کشور خودمان صورت گیرد.

 

وی در پایان گفت: تلاش ما بر این بود که تا پایان سال استراتژی توسعه صنعتی ایران را به دست بگیریم که متاسفانه این امر حاصل نشد ولی امیدواریم در ماه های اول سال آینده نقشه راه توسعه صنعتی را در اختیار همه صنعتگران قرار دهیم.

کد خبر 696537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha