موسسه مطالعاتی ویژه صنعت در گیلان راه اندازی شود

خبرگزاری شبستان: استاندارگیلان با بیان اینکه تجارت یکی از ظرفیت های مهم ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در گیلان شمرده می شود گفت: موسسه مطالعاتی ویژه در گیلان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مصطفی سالاری، استاندارگیلان، امروز (27 اسفند) در جلسه کمیته صنعت که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: واحدهای صنعتی با توجه به توانایی زیست محیطی و دیگر جوانب با مطالعات تخصصی احداث شود.

 

وی با بیان اینکه تصمیم احداث پتروشیمی در گیلان معجزه نخواهد کرد گفت: ساخت واحدهای پتروشیمی هزینه فراوان و اشتغال اندک دارد، پتروشیمی یک اثر مثبت و چهار اثر منفی خواهد داشت.

 

سالاری اذعان کرد: گیلان دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف است، که با هزینه اندک، اشتغال منحصر به فردی را مهیا خواهد کرد.

 

استاندار گیلان ادامه داد: ایجاد شهرک پتروشیمی آسیب های اجتماعی را در بر خواهد داشت.

 

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: با توجه به ملاحظات زیست محیطی و منابع طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه گیلان می توان اقتصاد استان را متحول کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: هر یک میلیارد در بخش پتروشیمی یک اشتغال اما در بخش گردشگری، تجارت و کشاورزی استان هر 100 تا 50 میلیون تومان یک اشتغال ایجاد می کند.

 

سالاری با تاکید بر آمایش سرزمین افزود: توجه به آمایش سرزمین یعنی ظرفیت‌های طبیعی، تجاری و ملی که با صادرات پیوند زده شود.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: تجزیه و تحلیل احداث شرکت‌های تولیدی و صنعتی و .... باید توسط  موسسه مطالعاتی ویژه صورت گیرد.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه موسسه مطالعاتی ویژه صنعت در گیلان راه اندازی شود، تصریح کرد: برگزاری جلسات کارگروه  بدون هدف معین نتیجه ای نخواهد داشت، در کارگروها بایستی ماموریت ها مشخص شود.

 

سالاری ادامه داد: آمار و اطلاعات مسئولان باید راست و واقعی به مردم ارائه شود و فقط در فکر آمارسازی نباشیم.

 

استاندار گیلان افزود: تا تجارت و موانع اشتغال حل نشود نمی توان به اهداف  مورد نظر دست یافت.

 

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: دریا و بندر، تولیدات کشاورزی و گردشگری و .... از ظرفیت‌های باالقوه  گیلان شمرده می شود که باید با مدیریت و برنامه ریزی دقیق زمینه اشتغال جوانان را فراهم کرد.

کد خبر 696517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha