مباحث فقهی با رویش تفکرات تازه در زمان امام محمدباقر(ع) به اوج رسید

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: مباحث فقهی و احادیث با رویش تفکرات تازه در زمان امام محمدباقر(ع) به اوج خودش رسید.

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمدباقر(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: برخورد امام محمد باقر(ع) در پاسخ به کسانی که شبهه ای در دین دارند یا نسبت به معارف دینی عناد دارند بهترین الگو برای مبلغان است.

 

وی افزود: امام محمدباقر(ع) زمانی به امامت رسیدند که به لحاظ فضای باز سیاسی و کشمش های دو قوم بنی امیه و بنی عباس از بهترین دوران‌ها برای امامت محسوب می شده و این امام بزرگوار از این فضای مناسب حکومتی استفاده کردند.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد: امام پنجم شیعیان ایشان به سبب دارا بودن دانش وسیع به باقرالعلوم مشهور شدند همچنین شخصیت علمی امام باقر(ع) به اندازه‌ای بود که شخصیت‌های علمی برجسته آن زمان از مقام علمی این امام بهره‌ها بردند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه دانشگاه بزرگ علوم اسلامی ازاقدامات امام باقر(ع) با هدف پاسداری از تعلیمات اسلام بنا شد اظهار کرد: مباحث فقهی و احادیث با رویش تفکرات تازه در زمان امام محمدباقر(ع) به اوج خودش رسید.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در شب و روز میلاد پنجمین امام گرامی شیعیان ضمن برگزاری مراسم جشن، مسابقات فرهنگی، کتابخوانی زندگینامه امام باقر(ع)، ارسال پیامک های تبریک و آذین بندی مساجد از سخنرانان برجسته نیز جهت بیان سیره و منش امام محمدباقر(ع) دعوت کرده اند.

 

 

کد خبر 696501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha