۱۰۴ بقعه متبرکه در قزوین آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۱۰۴ بقعه متبرکه استان از ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ در خدمت زائران خواهند بود و در این بقاع بر اساس برنامه ریزی انجام شده، برنامه های خاصی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل پیش از ظهر امروز (27 اسفند) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه تعطیلات سال نو هستیم و از سنت های حسنه در ایام نوروز صله رحم، مسافرت و دید و بازدیدها است از همین رو در این ایام شاهد مسافرت ها هستیم و ما به عنوان خادمان بقاع هم میزبان مردم استان و مسافران خواهیم بود.

 

وی با اشاره به فعالیت های نوروزي در بقاع متبرکه اضافه کرد: 104 بقعه متبرکه استان از 28 اسفند ۹۶ تا 13 فروردین سال ۹۷ به مدت 15 روز در خدمت زائران خواهند بود و در این بقاع بر اساس برنامه ریزی انجام شده، برنامه های خاصی در سطوح مختلف بر اساس ظرفیت بقعه و تعداد زائران اجرا می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: از این تعداد بقعه متبرکه، در 35 بقعه طرح آرامش بهاری با استقرار خیمه های معرفت اجرا می شود که ارائه خدمات را در ۲ موضوع خواهند داشت که یک بحت خدماتی است که فراهم کردن محیط آرام، امن و نظیف برای زائران در این حوزه مورد توجه است.

 

وی افزود: در این ایام در سه بقعه امامزاده اسماعیل باراجين، امامزاده فلار و امامزاده علی اصغر زرآباد اسکان زائر را داریم.

 

حجت الاسلام عادل توضیح داد: در 15 روز مذکور 50 مبلغ از حوزه علمیه قم در امامزادگان به صورت تمام وقت حضور می یابند و برنامه های فرهنگی، اقامه نماز و حضور در خیمه های معرفت را خواهند داشت و در واقع مبلغان دوره های مختلف کار ویژه ایام نوروز را گذرانده اند که چگونه اجرای برنامه داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: در این ایام سعی شده مسافرانی که در امامزاده حضور می یابند با خاطره خوش استان ما را ترک کنند و از همین رو برنامه هايي برای کودکان و نوجوانان و برای سنین مختلف تدارک دیده شده و 40 هزار عدد هدیه و اقلام فر هنگی براي اعطا به کودکان در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص اظهار کرد: مراسم تحویل سال نو در 50 بقعه استان در روز سه شنبه برگزار می شود و برنامه ریزی شده برنامه های متنوع و معنوی و متناسب با عید و شب شهادت امام هادی (ع) باشد.

 

وی اعلام کرد: برنامه ویژه مراسم تحویل سال در قزوین هم با هماهنگی انجام شده در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) انجام می شود و برنامه پربار و جذابی پیش بینی شده است و انشاالله شاهد حضور پرشور مردم در این مراسم باشيم.

 

حجت الاسلام عادل در ادامه در خصوص کمک های صورت گرفته به نیازمندان از محل موقوفات  گفت: بخشي از موقوفات براي حمایت از نیازمندان است که در ۲ تا سه هفته گذشته از محل اين موقوفات مبالغی برنامه ریزی شده تا در اختیار اين بزرگواران قرار گیرد که 80 میلیون تومان جمع آوری و بین 800 خانوار توزیع شد که این خانوارها از سوی کمیته امداد و بهزیستی معرفی شده بودند و همچنین 100 میلیون تومان از محل موقوفات غيرمتصرفي به نیازمندان مساعدت شد.

 

وی اضافه کرد: ترویج اینگونه موقوفات اولویتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و وظیفه ماست در این ایام به نیازمندان کمک کنيم و از همین رو این موقوفات یکی از مواردی است که می تواند این نیازها را پوشش دهد.

 

وی با اشاره به تعداد بقاع متبرکه استان یادآور شد: در استان قزوین ما 263 بقعه متبرکه داریم که از اين تعداد 70 بقعه دارای نذورات هستند که 40 مورد کمتر از 5 میلیون تومان نذورات دارند.

 

کد خبر 696493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha