اعتکاف از موثرترین کارهای فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، اعتکاف را در شمار شعائر اسلامی فردی، با اثرگذاری بالای فرهنگی و اجتماعی خواند که مورد استقبال قشر جوان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حضرت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، یکشنبه(27 اسفند) در نشست ستاد اعتکاف استان گفت: اعتکاف یکی از اساسی ترین و اثرگذار ترین کارهای فرهنگی در جامعه است.

 

وی افزود: بسیاری از شعائر اسلام نه تنها یک کار موثر فردی محسوب می شوند بلکه با اثرگذاری بالایی که در جامعه دارند یک فعالیت مهم فرهنگی و اجتماعی محسوب می شوند که اعتکاف نیز در شمار آن ها قرار دارد.

 

امام جمعه کرمانشاه، اعتکاف با تأثیرگذاری که دارد علاوه بر تأثیرات فردی(تهذیب و تزکیه نفس)، انقلابی در جامعه به راه می اندازد که آثار و برکات آن مشهود است.

 

وی برپایی اعتکاف و احیای این فریضه را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد که با حضور پرشور و استقبال بسیار خوب از سوی جوانان و نوجوانان همراه است.

 

آیت الله علما، تصریح کرد: حضور باشکوه جوانان در آیین معنوی اعتکاف نشان دهنده وجود جوانان پاک و با ایمان در این کشور است که مهمترین سرمایه برای ما محسوب می شوند.

 

در ادامه این نشست دستگاه های عضور در ستاد اعتکاف استان کرمانشاه به ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه ریزی های به عمل آمده برای برگزاری اعتکاف ماه رجب در استان کرمانشاه پرداختند.

 

براساس این گزارش، آیین اعتکاف ماه رجب(ایام ولادت امیرالمومنین علی(ع))، همزمان با سراسر کشو در استان کرمانشاه با حضور برادران در مساجد جامع و مسجد النبی(ص) طاقبستان و خواهران در مسجد حاج شهباز خان و چهارمین شهید محراب الهیه برگزار می شود.

 

 

کد خبر 696486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha