جشنواره بهار نارنج در شهرستان طبس برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس از برگزاری جشنواره بهار نارنج در نوروز ۹۷ با هدف معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، آیین‌ها، بازی‌های بومی و صنایع دستی طبس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌رسول بهبهانی امروز (۲۷ اسفند) به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: شهرستان طبس با توجه به اینکه در مسیر زائران مشهد الرضا(علیه السلام) قرار داشته و هفت روستای گردشگری و دو منطقه نمونه گردشگری دارد، همواره در ایام نوروز مسافران زیادی را جذب کرده است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس بیان کرد: در ایام نوروز ۹۷ غرفه فروش صنایع دستی شهرستان طبس در محل سردرب باغ گلشن طبس خواهیم داشت.

 

بهبهانی ادامه داد: همچنین در محل باغ گلشن طبس نمایشگاه عکس معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی طبس را داریم تا گردشگرانی که به این مکان می آیند با سایر جاذبه‌های گردشگری طبس آشنا شوند.

 

به گفته وی یکی دیگر از برنامه‌های نوروز ۹۷ میراث فرهنگی طبس برگزاری جشنواره بهار نارنج است.

 

بهبهانی با بیان اینکه این جشنواره در ۵ فروردین ۹۷ برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره در راستای معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، آیین‌ها، بازی‌های بومی، صنایع دستی و هر آنچه معرف فرهنگ طبس است، برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: همچنین در ایام نوروز استقرار سه راهنما در مبادی ورودی شهر و در محل باغ گلش خواهیم داشت.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس در زمینه جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس افزود: وجود دو منطقه نمونه گردشگری شامل منطقه گردشگری سلامت و آبگرم مرتضی علی نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.

 

بهبهانی ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری طبس از جمله روستای پیرحاجات، نای بند، ازمیغان، اصفهک و ملوند نیز مسافران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه با شنیدن نام طبس ممکن است گرمی و خشکی به ذهن بیاید ولی آب فراوان، بافت‌های تاریخی زیبا، سرسبزی و جاذبه‌های فراوان همواره گردشگران و مسافران را به شگفتی وا داشته است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس یادآور شد: نوروز سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از امکان دیدنی طبس بازدید و ۷۷۰ هزار نفر نیز در مکان‌هایی چون هتل ها و مهمان‌پذیرها اسکان یافته‌اند.

 

 

 

کد خبر 696485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha