افتتاح ستاد اسکان میهمانان نوروزی/ پایتخت مهمان نوازی ایران آماده استقبال از گردشگران

خبرگزاری شبستان: در آستانه آغاز سال نو و تعطیلات نوروزی، ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در ورودی شهر ساحلی و گردشگرپذیر بندرعباس آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی از امروز رسما آغاز به‌کار کرد و تا 15 فروردین ماه سال 97 در امر هدایت و استقبال از گردشگران نوروزی ارائه خدمت می کند.

 

نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، جامعه هتل داران، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بسیج، مجتمع تفریحی توریستس بادگیران، شرکت تفریحی و توریستی آبدرمانی ایرانیان، امدادخودرو، شهرداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، مرکز بهداشت و هلال احمر ازجمله دستگاه ها و نهادهایی هستند که با ایجاد غرفه هایی در ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی به گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.

 

ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی هرمزگان علاوه بر شهر بندرعباس، در مبادی ورودی همه شهرهای استان هرمزگان از امروز اففتاح می شود.

 

پیش بینی 12 بوستان برای اسکان مسافران نوروزی در بندرعباس

 

عباس امینی زاده، شهردار بندرعباس در آیین افتتاح ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدا، پیشاپیش عید باستانی نوروز را تبریک گفت و  اظهار کرد: ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی طبق روال هرساله با همکاری و تعامل بسیار خوب دستگاه های عضو و با راهبری فرمانداری بندرعباس در و ورودی این شهر ساحلی زیبا راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به مهمان نوازی مردمان خونگرم و دریادلان خطه نیلگون خلیج فارس، افزود: اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی به رسم سنت دیرینه هرمزگانی ها در میهمان نوازی، کار استقبال از گردشگران و مهمانان نوروزی را از محل برپایی این ستاد آغاز می کنند و با رفتار خود، این سنت حسنه را به بهترین شکل به تصویر می کشند.

 

 

شهردار بندرعباس با اشاره به وجود زیرساخت های اسکان گردشگران و مهامانان از جمله هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس و ...، عنوان کرد: حدود 12 بوستان و پارک نیز برای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر بندرعباس پیش بینی شده است.

 

وی همچنین به آمادگی دستگاه های عضو ستاد برای ارائه مطلوب خدمات بهداشتی به مسافران نوروزی، اضافه کرد: حمل و نقل عمومی در سطح شهر بندرعباس در ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

 

امینی زاده به برنامه ریزی های انجام شده برای بالا بردن ضریب ایمنی در نوار ساحلی شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: پنج ایستگاه نجات غریق در سواحل شهر به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

 

وی همچنین به تشریح برنامه های فرهنگی نوروزی نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: جشنواره نوروزی و صنایع دستی با محوریت معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، آیین، سنن از دیروز در پارک ساحلی غدیر افتتاح و تا 15 فروردین، با اجرای برنامه های متنوع، شاد و مفرح، میزبان علاقه مندان است.

 

هرمزگان پایتخت مهمان نوزی ایران اسلامی

 

کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز از هرمزگان به عنوان پایتخت مهمان نوازی ایران اسلامی یاد کرد و گفت: هنوز نمی دانم که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در نامگذاری سال جدید بر توجه به چه موضوعی تاکید می فرمایند اما آنچه که از سخنان اخیر ایشان می توان استنباط کرد توجه دادن همگان به «عدالت اجتماعی» باشد.

 

 

وی با اذعان به اینکه هنوز درگیر تبعیض ناروا در حوزه های مختلف هستیم، افزود: هرچه سریعتر باید به سمت تبعیض روا حرکت کنیم.

 

جهانبخش به وضعیت تبعیض آمیز در توسعه مناطق مختلف استان به ویژه محلات شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: در شورای چهارم و پنجم برنامه ریزی شد که به محلات کمتربرخوردار توجه بیشتری صورت گیرد که این مهم باید تحقق یابد.

 

وی با یادآوری اینکه متاسفانه در دهه های گذشته مزیت مهم و اصلی گردشگرپذیر بودن هرمزگان به فراموشی سپرده شد و تمام برنامه ها در مسیر صنعتی شدن استان در حال انجام بود که خوشبختانه با یک تغییر نگاه و با ایجاد زیرساخت های مناسب مراکز اسکان و گردشگری، هرمزگان هویت اصلی خود را دوباره پیدا می کند زیرا رونق گردشگری توسعه هرچه بیشتر استان را درپی دارد.

 

عضو شورای شهر بندرعباس به تشریح برخی از ظرفیت های گردشگری هرمزگان پرداخت و با بیان اینکه هرمزگان از نظر وسعه جنگل ها، چهارمین استان کشور است، تاکید کرد: باید جاذبه های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود تا جاذبه های طبیعی، تاریخی و اقلیمی بیش از جاذبه های خرید قابل رویت باشد.

 

وی با اذعان به اینکه بندرعباس به سرعت به سمت کلان شهر شدن در حرکت است، ابراز امیدواری کرد که همه مدیران در کنار مدیریت عالی استان تلاش کنند تا با جذب سرمایه گذاران، ریل گذاری برای کلان شهر شدن بندرعباس صورت پذیرد.

 

هرمزگان از استان های مقصد گردشگری نوروزی در ایران است

 

دکتر فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز گفت: استان هرمزگان با توجه به جاذبه های گردشگری نظیر دریا، سواحل، جزایر، جنگل های زیبای حرا و از همه مهمتر مردمانی با تنوع فرهنگی، آداب و رسوم و صنایع دستی، از استان های مقصد گردشگری ایران به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی است.

 

 

وی با اشاره به رقابت جهانی برای جذب گردشگر، افزود: امروز در همه دنیا و شهرها و استان های مختلف کشور نیز شاهد یک رقابت جدی و سازنده برای جذب گردشگری در راستای پویایی جوامع هستیم.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه گردشگری علاوه بر آثار اقتصادی، اثرات فرهنگی و اجتماعی را نیز در پی دارد، عنوان کرد: گردشگری به جهات مختلف می تواند هم برای گردشگران و هم میزبانان در قالب رابطه ای دوطرفه منفعت به همراه داشته باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید با برنامه ریزی مناسب از فرصت گردشگرپذیری هرمزگان در تعطیلات نوروزی به بهترین شکل استفاده شود، یادآور شد: ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی به دغدغه های حوزه گردشگری و رفع نیازهای مسافران نوروزی پاسخ می دهد.

 

همتی در ادامه با اشاره به فعالیت شبانه روزی ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی، تصریح کرد: همه مردم برای سال جدید و تفریح و صله رحم برنامه ریزی می کنند اما اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی ارائه خدمات به گردشگران و مهمانان نوروزی را برگزیده اند که انتخابی ارزشمند و قابل ستایش است.

 

وی افزود: شما که آزادانه این خدمت را انتخاب کرده اید سعی کنید هم به عنوان امری ایمانی و اعتقادی که هرگاه غریبه ای وارد شهرمان شود از او استقبال کنیم و هم رسم مردمان این دیار، تصویر خوبی از مهمان نوازی مردم هرمزگان را برای مسافرانی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند به نمایش بگذارید تا پس از بازگشت به شهر و دیار خود، میلغان خوبی برای گردشگری هرمزگان باشند.

 

ایجاد ۲ غرفه مجزا به عنوان نماز خانه در محل برپایی ستاد تسهیلات خدمات سفر و اسکان نوروزی، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مصطفی خادم، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و اجرای زیبای موسیقی با موضوع «شهدای مدافع حرم» و «مادر» توسط هنرمند برجسته موسیقیایی هرمزگان، «محمد نصیری» از فرهنگیان باسابقه از نکات قابل توجه این آیین بود.

 

 

کد خبر 696463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha