بیش از ۹ هزار گیلانی در سامانه کارا ثبت نام کردند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از ثبت نام ۹ هزار و ۲۸۹ نفر در سامانه کارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمود ایزددوست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز (۲۷ اسفند) در نشست کمیته اشتغال روستایی در استانداری با اشاره به سامانه کارا اظهار کرد: ۹ هزار و ۲۸۹ نفر در این سامانه ثبت نام که یک هزار و ۱۹۸  نفر متقاضی تسهیلات اشتغال فراگیر هستند.

 

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد هشت هزار و ۹۱ نفر متقاضی تسهیلات روستایی هستند.

 

ایزددوست با بیان اینکه ۴۳۰ طرح اشتغال روستایی به دبیرخانه کمیته ارسال شده است افزود: ۱۵۸ طرح در دست بررسی و ۲۶۴ طرح به دلیل نداشتن شرایط لازم و رفع موانع ارجاع داده شد.

 

وی تصریح کرد: بیشترین افراد به تعداد پنج هزار و ۵۵۶ نفر از طریق جهاد کشاورزی در سامانه کارا ثبت نام کردند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۳ طرح در زمینه پرورش دام سبک و سنگین و ۶۷۶ طرح در زمینه پرورش و فرآوری طیور بیشترین متقاضی استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی را داشتند.

 

در ادامه محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان با بیان اینکه ۹۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون اعتبار ابلاغی جهت اشتغال مددجویان کمیته امداد استان بوده است افزود: ۹۵ درصد این اعتبار ابلاغی تخصیص داده شده است.

 

وی ادامه داد: ۹ هزار نفر از مددجویان در تعامل با سازمانهای آموزش و پرورش و فنی و حرفه ایی آموزش های لازم را فرا گرفتند.

 

محمدی با بیان اینکه ۳۱ بازرس بر روند رشد و پیشرفت طرح ها نظارت می کنند اظهار کرد: طرح گیلانه ۱ و ۲ با نماد سوسن چلچراغ در مناطق محروم رودبار و دیلمان اجرا و موجب اشتغال ۵۰ نفر شده است.

کد خبر 696462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha