اردوهای جهادی باید مردمی بماند زیرا با دولتی شدن آن اثربخشی‌اش از بین می رود

خبرگزاری شبستان: اینکه همواره وقتی پای دولت و بودجه به میان بیاید، پای سازمان ها و بروکراسی سازمانی و غیره هم به میان می آید و نتیجه همه این ها شهید شدن کار پسندیده ای است که جوان های این سرزمین آن را با خلاقیت خود ابداع کرده اند.

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان؛حجت الاسلام مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی و نایب رئیس فراکسیون روحانیت در گفتگو با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص ضرورت ساماندهی اردوهای جهادی که هر ساله در نقاط مختلف محروم برگزار می شود، اظهار داشت: به نظر من عموما اگر کارهای خودجوشی مانند انجام این گونه اردوها را در قالب سازمان و نهاد ببریم و دولت بخواهد در این کار مردمی دخالت کند، عملاً آن کار صمیمیت و اثربخشی خود را از دست می دهد.

وی در ادامه بیان داشت: هر کدام از نهادهای دولتی عهده دار بخشی از مسائل مناطق محروم هستند، دیگر سازماندهی دولتی نیروهای جهادی، برای عمران و آبادانی چه ضرورتی دارد؟! آیا پس از دولتی شدن، باز آن کار را می توان جهادی و خودجوش دانست و نامید؟! بنده چنین فکر نمی کنم.

حجت الاسلام شیخ با بیان اینکه همواره وقتی پای دولت و بودجه به میان بیاید، پای سازمان ها و بروکراسی سازمانی و غیره هم به میان می آید، تصریح کرد: نتیجه همه این ها شهید شدن کار پسندیده ای است که جوان های این سرزمین آن را با خلاقیت خود ابداع کرده اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه خیلی از کارهای بزرگ با دخالت نهادهای دولتی از میان رفته است، یادآور شد: به نظر من اگر اردوهای جهادی مردمی است، باید بگذاریم مردمی بماند و خود مردم آن را ساماندهی و سازماندهی کنند و اگر چنین نیست و به نهادهای حکومتی وابسته است، این پرسش از اساس نا درست است..

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه ارگان ها و نهادهایی برای ساماندهی بیشتر این اردوهای جهادی باید با هم همکاری کنند تا فواید بیشتری داشته باشند، گفت: هیچ ارگان و نهادی نباید دخالت کند. پیشنهاد من این است که هر یک از گروه های جهادی در قالب سمن خود را به ثبت برسانند و به صورت مستقل برای خود برنامه ریزی کنند، مجموعه سمن های جهادی می توانند یک شبکه کشوری تشکیل دهند و در تعامل و همکاری با یکدیگر برای خودشان برنامه ریزی کنند و مطالبات مردم مناطق محروم از دولت را پیگیری کنند. در این صورت شاید بتوان از طرق قانونی حمایت هایی را برای آنان پیش بینی کرد..

این نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص که می توان با برنامه ریزی بلند مدت، برنامه ای جامع برای اردوهای جهادی ریخت تا نتیجه بهتری بدهد، اظهار داشت: در صورت تشکیل چنان شبکه ای از سمن های جهادی خود جوانان برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خواهند داشت. ما باید به جوانان مؤمن و متعهد این سرزمین اعتماد کنیم؛ آنها خلاقیت دارند، دانش دارند و می توانند به خوبی برای کار جهادی خود تصمیم سازی کنند..

کد خبر 696458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha