نگاهی به برنامه های فرهنگی و هنری نوروزی رامسر عروس شهرهای مازندران

خبرگزاری شبستان: رامسر به عروس مازندران نامیده می شود چرا که دارای جاذبه های طبیعی و آب های معدنی است و مسافران سلامت جسم و روح را یکجا تجربه می کنند که برنامه های فرهنگی و هنری متعدد نوروزی در این شهر پیش بینی شده است.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

رامسر یکی از شهرهای مشهور استان مازندران است که در گذشته سخت سر نامیده می شد.

 

رامسر با دارابودن جاذبه های طبیعی و چشم نواز و همچنین آثار تاریخی در طول سال مسافران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

 

نامیدن رامسر به عروس مازندران بی شک زیبنده این شهر است چرا که علاوه بر طبیعت بکر و سرسبز خود، آب های معدنی بسیار دارد که برای بیماری های مختلف نظیر درد استخوان مفید است.

 

 

مسافران به ویژه در طول تعطیلات نوروز، شهرستان رامسر در استان مازندران را یکی از مقصدهای گردشگری خود انتخاب می کنند تا در یک نقطه سلامت جسم و روح را یکجا تجربه کنند و برنامه های متعدد فرهنگی و هنری برای پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

 

محمد حسن صبوری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر امروز (27 اسفند) در خصوص برنامه ریزی برای مسافران نوروزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان برای میزبانی گردشگران آمادگی دارند.

 

وی افزود: مسابقه کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان به همت کانون فرهنگی و هنری جوادالائمه(علیه السلام) شهرستان رامسر در حال برگزاری است تا مسافران و کودکان با برنامه های فرهنگی و هنری با مسائل مذهبی آشنا شوند.

 

صبوری تصریح کرد: همچنین هیئت های مذهبی در تعطیلات نوروز به  شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری به کمک امام جماعات مساجد می پردازند.

 

 

وی اظهار کرد: مراسم نوروزخوانی به همت هنرمندان رامسری از جمعه(25 اسفند) آغاز شده و فردا دوشنبه(28 اسفند) در دو شهر کتالم و سادات شهر به کار خود پایان می دهد که با برگزاری در چهار نقطه بیش از چهار هزار علاقه مند را به سوی خود جذب کرد.

 

صبوری بیان کرد: پنجعلی سازگار یکی از هنرمندان پیشکسوت سورنا نواز شهرستان رامسر است که در مراسم نوروزخوانی حضور دارد و در اردیبهشت سال 97 مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

 

وی ابراز کرد: اجرای کنسرت موسیقی در سالن تله کابین رامسر در فروردین، جنگ شادی در هتل رامسر، موسیقی سنتی در فضای باز تله کابین به صورت رایگان، برپایی نمایشگاه کتاب با 50درصد تخفیف در مصلی این شهرستان و عیدانه کتاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برنامه های دیگری است که برای مسافران نوروزی برنامه ریزی شده است.

 

 

صبوری گفت: آغاز نمایشگاه هفت سین اثر بانوان بی سرپرست و بدسرپرست از فردا دوشنبه(28 اسفند) تا (20 فروردین) و همچنین یک غرفه از آثار هنرمندان تجسمی شهرستان رامسر در باغ سی هکتاری با تعامل شهرداری از دیگر برنامه ها برای گردشگران در تعطیلات نوروز و همچنین به فروش رساندن محصولات هنری از جمله فعالیت های دیگر این روزها محسوب می شوند.

 

به گزارش شبستان، شهرستان رامسر در غربی ترین نقطه مازندران قرار دارد که از شمال به دریای خزر از جنوب به رشته کوه های البزر از شرق به تنکابن و از غرب به چاکسر استان گیلان منتهی می شود.

کد خبر 696450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha