تصادفات امسال منجر به فوت ۵۰۳ نفر شد

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی آذربلیجان غربی گفت: تصادفات امسال، منجر به فوت ۵۰۳ نفر شده که این آمار نسب به ۹۵، ۴ درصد کاهش یافته است.

سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار شبستان، با اشاره به تصادفات سال ۹۶ در استان گفت: ۱۳ هزار و ۴۸۹ نفر از مردم استان در تصادفات مجروح شده اند.

وی با بیان این که دو هزار و ۶۱۸ مورد از تصادفات، خسارتی بوده اند، افزود: ۵۰۳ نفر در تصادفات فوت کرده اند که این آمار نسبت به سال مشابه ۴ درصد کاهش یافته است.

اصلانی ادامه داد: ۷۸ مورد نقاط حادثه خیز در استان مرتفع شده و ۳۶ هزار و ۷۴۱ دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۷ هزار و ۵۰ مورد موتور سیکلت نیز در سال ۹۶ توقیف شده که با این حال بازهم با تخلفات بسیاری مواجه می شویم.

وی عنوان کرد: ۱۰۳ هزار و ۹۴۱ گواهینامه صادر شده که این رقم ۵ درصد افزایش و ۱۶ هزار و ۹۲۳ مورد شماره گذاری نوپلاک در سطح استان انجام شده است.

اصلانی با بیان این که ۸۱ درصد از پرونده های ارجاعی منجر به صلح و سازش شده اند، گفت: یک هزار و ۲۵۰ مورد مجوز برای خروج از کشور صادر شده است؛ همچنین ۲۱ هزار و ۹۷۵ مورد معافیت تحصیلی و ۹۹۸ مورد کارت معافیت های کفالت صادر شده است.

این مسئول در ادامه به خروج بدون مجوز ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر به خارج از کشور و دستگیری آنان اشاره و افزود: ۱۰۵ هزار و ۷۴۷ فقره گذرنامه نیز صدور شده است.

وی در پایان به وجود ۲۵ ایستگاه نوروزی در سطح استان اشاره و بیان کرد: ۴۲ ایست بازرسی نیز از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین در سطح استان  حضور خواهند یافت؛ همچنین ۷۸۰ واحد گشتی نیز در طول نوروز آماده خواهند بود.

کد خبر 696440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha