کاهش شدید آستانه تحمل قومی و مذهبی خطرناک است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه زاهدان گفت: کاهش شدید آستانه تحمل قومی و مذهبی و تلاش برای مبدل کردن پدیده اجتماعی و امنیتی، از چالش های فرا رو در استان بوده که این خطرناک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان امروز(۲۷اسفند) در جمع خبرنگاران بیان داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن 32 درصد جمعیت آن بین 15 تا 29 سال سن، لقب جوانترین استان کشور را یدک می کشد.

 

وی افزود: دولت نرخ بیکاری در استان را  ۱۲/۹ درصد اعلام کرد اما واقعیت چیز دیگری است و نرخ بیکاری در استان40درصد است.

 

امام جمعه زاهدان یاداور شد: مجوز تاسیس 12 بازارچه در استان مصوب شده که تنها 7 بازارچه فعالیت دارند.

 

سلیمانی تصریح کرد: 7 مرز رسمی و بین المللی زمینی ، هوایی و دریایی با کشورهای افغانستان، پاکستان و خلیج فارس داریم که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت شان استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه مرزنشینان از همان حقوق اولیه بی بهره هستند، افزود: برای مرزنشینان یک فکر اساسی شود تا چالش های مرزی کمتر شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: توسعه اسکله شهید بهشتی چابهار، طرح گاز رسانی، کارخانه پتروشیمی و راه آهن چابهار به زاهدان فرصت های عمرانی است که زمینه شکوفایی استان را فراهم می کند.

 

 سلیمانی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان در سال جاری در مجموع 39 سال گذشته امن ترین سال را تجربه کرد.   

 

وی افزود: شکاف اجتماعی و باب نارضایتی از باب مشکلات اقتصادی، معیشتی،حاشیه نشینی، خشکسالی و فقر در استان رو به افزایش است، گویا از اتاق فکر دشمن این امور طراحی می شود.

 

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: کاهش شدید آستانه تحمل قومی و مذهبی، تلاش برای مبدل کردن پدیده اجتماعی و امنیتی، جریان سازی مظلوم نمایی اهل سنت و القای تبعیض و افزایش سهم خواهی و در برابر احساس سرخوردگی تشیعه و ساختار شکنی جریان های تندرو اهل سنت و تشیع جهت از بین بردن تعادل مذهبی از چالش های فرا رو در استان بوده که این خطرناک است.  

 

سلیمانی عنوان کرد: حمله به پاسگاه در جنوب استان نشات گرفته از مثلث شوم گروهگ های تروریستی مستقر در پاکستان، عربستان و افکار تفکیری منطقه بوده که خوشبختانه با درایت و هوشیاری سربازان گمنام خنثی شد.

کد خبر 696439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha