امسال گزینش طلاب استان تهران بر مبنای نخبه‌گزینی است

خبرگزاری شبستان: معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران گفت: امسال استان تهران گزینش طلاب را بر مبنای کیفی‌گزینی و ارتقاء یا همان نخبه‌گزینی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین کبیریان، معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، در نشست خبری پایان سال که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد، درباره برنامه‌های معاونت آموزش، گفت: برنامه‌های معاونت آموزش هر ساله به صورت  مستمر و مشخص برگزار می‌شود که می‌توان به پذیرش طلبه در سال تحصیلی جدید، برگزاری کلاس‌ها، برگزاری امتحانات و ... اشاره داشت.

وی درباره پذیرش طلاب در سال تحصیلی جاری، بیان داشت: بر اساس موافقت مدیریت حوزه‌های علمیه سال گذشته پذیرش طلاب بدون آزمون و با توجه به معدل سه سال آخر تحصیلی داوطلبان بود، به همین منظور سامانه‌ای طراحی شد که با بارگذاری مدارک داوطلبان پس از ثبت نام، پذیرش آنان در قم انجام می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان افزود: با توجه به نخستین بار بودن این نحوه ثبت نام، برای آشنایی مدارس و داوطلبان با نحوه پذیرش از هر مدرسه یک نماینده پذیرش معرفی شده و آموزش دیدند که بتوانند موضوع ثبت نام را از طریق سامانه انجام بدهند.

معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، با بیان اینکه پذیرش به شرط آزمون بر تعداد و زمان پذیرش داوطلبان اثرات مثبت دارد، اظهار داشت: سال گذشته برای پذیرش 46 مدرسه حدود 2 هزار نفر ظرفیت داشتیم که از بین آنان 1036 نفر پذیرش نهایی شدند، سال گذشته با توجه به شرط معدل و راه‌اندازی سامانه دو ماه جلوتر بوده ایم.

 وی درباره تشکیل ستاد پذیرش، ابراز کرد: سال گذشته با حضور مدیر محترم حوزه علمیه استان تهران و معاونت‌های دیگر برای پذیرش ما ستادی را تشکل دادیم که با جلسات پی‌درپی مراحل پذیرش و موانع را گزارش داده و تصمیمات لازم درباره آن گرفته می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان درباره واگذاری برخی اختیارات به حوزه علمیه تهران از ناحیه مرکز مدیریت قم؛ اظهار داشت: واگذاری امتحانات شفاهی از پایه 3 الی 10 به استان تهران یکی از این اقدامات بوده است که 17 دوره برای طلاب برگزار شده و  940 متقاضی در آن شرکت داشتند، همچنین برای اساتید در رابطه با تدریس یا ارتقا با 105 متقاضی و  برای ائمه جماعات مساجد نیز با 101 نفر متقاضی امتحانات شفاهی برگزار شد، که می‌توان گفت در کل 1041 آزمون شفاهی برگزار شده است.

معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، درباره برگزاری برنامه‌های تابستانی، اظهار داشت: از نظر برنامه تابستانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم به صورت کشوری برنامه موفقی داشت که مورد تایید ستاد و مدیریت استان تهران قرار گرفت.

معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، با بیان اینکه امسال در پذیرش کیفیت گزینش در نظر گرفته می‌شود، ابراز کرد: بر اساس تاکید مدیر محترم حوزه‌های علمیه سراسر کشور امسال استان تهران مبنا را بر کیفی‌گزینی و ارتقاء یا همان نخبه‌گزینی قرار داده است.

وی درباره برنامه جدید آموزشی خاطرنشان کرد: اصلاح متون آموزشی، انتخاب متن درسی توسط طلبه و جانمایی دروس اقتضایی از جمله برنامه‌های جدید آموزشی سال جاری است.

کد خبر 696438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha