تشکیل مجمع خیرین در راستای استقلال حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری شبستان:معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: حوزه علمیه باید استقلال داشته باشد بر همین اساس مجمع خیرین کلید خورد که اثرات خود را سال آینده نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین گودرزی معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه استان تهران در نشست خبری پایان سال، درباره گزارش عملکرد این معاونت، گفت: از مهمترین شاخص‌های بخش مدیریت، نیروی انسانی و کارشناسان آن هستند.

وی افزود: با تمام امکانات و وسایل، نیروی انسانی خوب و کارشناس می‌تواند ما را به اهداف اصلی برساند، منابع انسانی طبق نظر مرکز مدیریت در حوزه‌های کاری متنوع و مختلف تعریف شده است.

معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه استان تهران درباره تهیه و تنظیم بودجه سالیانه، عنوان کرد: درباره شفافیت حساب و کتاب‌ امور مالی تا کنون با مرکز مدیریت هیچ گونه اختلافی نداشتیم، کارها طبق برنامه و زیر نظر ناظران انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین گودرزی اظهار داشت: درباره تامین اعتبارات و منابع همواره تلاش کردیم رعایت عدالت را داشته باشیم، پرداخت حقوق استادان، پرسنل، مبلغان هجرت، مبلغان مدارس پیچیدگی خاصی دارد که با توجه به نیروی محدود حسابداری کار سخت‌تر هم می‌شود، با وجود این تا امروز کارها خوب پیش رفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به حجم گسترده مدارس تهران طی سه سال گذشته که حدود 80 تا 90 درصد آنها نیاز به بودجه تعمیری دارند، گفت: با این وضعیت بودجه و اعتبارات، تامین و نظارت بر هزینه  تعمیرات ساده نیست، با این وجود به کمک مدیریت استان تهران 3 پروژه احداثی تکمیلی استاد سرای سربندان، استادسرای دماوند و مدرسه پیشوا در سال 96 تمام شده و مدرسه معیر و چند مدرسه دیگر نیز تعمیر شدند.

معاونت منابع انسانی و پشتیبانی حوزه‌های علمیه استان تهران درباره بخش پشتیبانی منابع انسانی، عنوان کرد: ایاب و ذهاب، برگزاری اردوها، خرید اقلام و تجهیزات، به عهده بخش پشتیبانی است که با بودجه اندک و نازل‌ترین قیمت‌ها به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که باید وابستگی حوزه‌های علمیه به دولت قطع شود، اظهار داشت: وظیفه دولت حمایت از حوزه علمیه است چراکه حکومت فرزند حوزه است اما حوزه علمیه در زیرساخت‌های اساسی باید استقلال خود را داشته باشد بر همین اساس با تاکید شورا و مدیریت استان، مجمع خیرین کلید خورد که ما توانستیم در کارگروه منابع با پیگیری متخصصان و کارشناسان اهل فن طی جلسات هفتگی طرح‌های خوبی را ارائه دهیم که اثرات خود را سال آینده نشان خواهد داد.

 

کد خبر 696429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha