امسال اسناد و مدارک فیزیکی حوزه به دیجیتال تبدیل شد

خبرگزاری شبستان:مسؤول نمایندگی امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران، گفت: از جمله کارهای بسیار ضروری تبدیل اسناد و مدارک فیزیکی به دیجیتال بود که امسال با کار جهادی دوستان به سرانجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود درزی نماینده مرکز امور صیانتی در حوزه علمیه استان تهران، در نشست خبری پایان سال که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد، درباره فعالیت‌های این معاونت اظهار داشت: با توجه به حساسیت کار امور صیانتی کار به صورت مرکزی انجام می‌شود که با وجود 70 مدرسه در تهران حجم کار سنگین است.

حجت الاسلام درزی درباره گزینش طلاب جدیدالورود، بیان داشت: در سال تحصیلی 96-97 تعداد کل ثبت‌نام شدگان و متقاضیان ورود به حوزه علمیه دو هزار 419 نفر بوده است که باید مراحل مختلف گزینش برای آنها انجام می‌شد.

وی افزود: سال گذشته با وجود سیستم نرم‌افزاری برای پذیرش کارها بسیار دقیق‌تر و به روزتر و با خطای بسیار کمتر انجام شد که امیدواریم هر سال بهتر از قبل شود، همچنین امسال ما بخشی از این نرم افزار گزینشی را در اختیار مدارس قرار دادیم.

حجت الاسلام و المسلمین درزی درخصوص برگزاری اجلاسیه امور صیانتی، عنوان کرد: این نمایندگی در سال جاری برای نخستین بار پیشنهادی را درخصوص برگزاری اجلاسیه امور صیانتی به مدیر محترم استان ارائه کرد که تصور می‌شود در نوع خود کار تازه و نویی بوده است. این اجلاسیه مختص مدیران و معاونان محترم تهذیب مدارس استان بود که با هدف تبیین آسیب‌هایی که در کمین حوزویان قرار دارد، برگزار شد.

نماینده محترم امور صیانتی حوزه علمیه استان تهران افزود: برای گام نخست چند موضوع از میان مباحث مختلف مبتلا به، در این اجلاسیه توسط کارشناسان خبره و شخصیت های مختلف مسائل مختلف مربوط به آسیب هایی که روحانیت را تهدید میکرد و امور مربوط به صیانت، فضای مجازی و ... مطرح کردند و جمع بندی همه مباحث توسط مدیر محترم حوزه علمیه استان تهران انجام شد. لازم به ذکر است که پس از اتمام جلسه ما شاهد باز خوردهای خوب مدیران و معاونین برای تقویت و ادامه یافتن این اجلاسیه با مباحث مختلف بودیم.

 

 

کد خبر 696426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha