عملکرد معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران در سال ۹۶ تشریح شد

خبرگزاری شبستان:عملکردهای معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان تهران در سال ۹۶ توسط این معاونت تشریح شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین وحید بابادایی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه استان تهران، در نشست خبری پایان سال که در مرکز مدیریت برگزار شد، درباره گزارش و عملکرد معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در 96 گفت: عمده برنامه‌های معاونت تبلیغ همانند سنوات گذشته شامل ارزیابی‌ها، سرکشی‌ها، برگزاری جلسات با مسؤولان ذی ربط و برگزای شوراهای هجرت شهرستان و روستاها می‌شود که همه آنها در راستای فراهم آوردن زمینه «روحانی هجرت» صورت پذیرفته است و هم اکنون 130 مبلغ هجرت در استان تهران در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی بخش دیگر فعالیت معاونت تبلیغ را مربوط به آموزش پرورش دانست و ابراز کرد: تبلیغ دانش آموزی به عنوان نخستین اولویت فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود از این رو برای توسعه کمی و کیفی تبلیغ دانش آموزی فعالیت‌های خوبی تا به امروز انجام گرفته به طوری که با توجه به قابل توجه بودن فعالیت های مبلغین در مدارس ما شاهد افزایش چشمگیر درخواست از طرف مدارس بودیم.

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ علمیه استان تهران با بیان اینکه برای توانمندسازی مبلغین و مبلغات دوره‌های آموزشی خوبی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: حدود 27 دوره آموزشی فشرده برای مبلغان دو هفته یک بار در سطح استانی برگزار شده است.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌های معاونت تبلیغ تبادل فکر و اندیشه با نهادها و موسسات از جمله 23 مجموعه فعال دانش آموزی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی سامانی گفت: هماهنگی با برخی نهادها مثل خاتم الاوصیا درباره توسعه فعالیت‌های قرآنی، توانمندسازی مبلغان، جلسات ماهانه هم‌اندیشی مبلغان، نشست‌های مختلف با آموزش و پرورش در سطح اداره کل و مناطق و شهرستان‌ها، نشست با نهادهای مختلف، ارتباط با مساجد در راستای تکمیل روند تربیت دانش‌آموزان در پیوند خانواده و مدرسه با مسجد از جمله فعالیت‌های دیگر معاونت تبلیغ بوده است.

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ علمیه استان تهران افزود: درباره مدارس آموزش و پرورش برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است از جمله این موارد آشنایی دانش‌آموزان با حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه توجه به بخش‌های محروم و آسیب‌پذیر استان و اعزام مبلغان به این مناطق از دیگر برنامه‌ها بوده است، گفت: اعزام روحانیون به مناطقی نظیر منطقه 12 شهر تهران، اسلام شهر، رباط کریم و اطراف ری انجام شده است که خدمات اجتماعی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای آنان اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین بابادائی بیان داشت: با کمک برخی خیرین از خانواده دانش‌آموزان مستضعف حمایت‌های خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره یکی از مسائل اساسی طلاب ما بوده است، گفت: معاونت در این زمینه آثار خوبی داشته است که هر روز در حال تکمیل و تقویت است.

معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه استان تهران اظهار داشت: اربعین امسال از طریق روحانیون مدارس امین 300 دانش آموز به کربلای معلی اعزام شده و کارهای تبلیغی خوبی انجام شود.

حجت الاسلاموالمسلمین بابادائی درباره اعتکاف دانش‌آموزی، اظهار داشت: تقریبا 80 درصد مبلغان ما اعتکاف دانش‌آموزی را برگزار کردند، همچنین به همت روحانیون در ایام محرم و فاطمیه تجمعات خوبی از دانش‌آموزان در سطح شهر داشتیم.

وی با بیان اینکه معاونت تبلیغ چندین سال متولی برگزاری برنامه‌های ایام 9 دی بوده است، عنوان کرد: امسال در همکاری حوزه علمیه با شورای تبلیغات اسلامی برنامه 9 دی در قالب ملی برگزار شد، برگزاری راهپیمای 13 آبان و حضور طلاب در آن، حضور در مراز شهدای مدافع حرم، ابلاغ رونق هنر و رسانه در حوزه علمیه، برگزاری جشنواره هنر و رسانه در سال آینده، پیگیری طرح بینات با 150 پرونده تبلیغی، بخش دیگری از برنامه‌های ما بوده است.

معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ علمیه استان تهران درباره طرح بینات، گفت: این طرح مربوط به طلاب شاغل مدارس علمیه از پایه سه به بالا است که می‌توانند تشکیل پرونده داده و طی آموزش ده روزه  به مراکز فرهنگی اطراف مدرسه و محل سکونت خود اعزام شده و فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بابادایی افزود: تمام روحانیون مدارس آموزش و پرورش مکلف شدند اردوی آشنایی دانش آموزان با حوزه‌های علمیه را اجرایی کنند، نشست‌های گفتمانی بین طلاب و دانش‌آموزان، اقامه نماز ظهر و عصر و صرف نهار دانش آموزان به همراه طلاب، حضور در حجره‌ها، مراسم هیات و ورزش مشترک، اهدای هدایای فرهنگی، بخش‌هایی از این اردوهای یک روزه است.

 

کد خبر 696421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha