لزوم به یادبودن امام زمان(عج) در بهار/کانون های مساجد در جهت شناخت منجی عالم وظیفه دارند

خبرگزاری شبستان: به یاد بودن بیشتر امام زمان(عج) در فصل بهار مورد تاکید است و مسئولین و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت شناخت منجی عالم وظیفه مهمی بر عهده دارند.

حجت الاسلام یزدان جهاندار لاشکی، امام جمعه مرزن آباد امروز (27اسفند) در خصوص ارتباط بهار و وظایف ما در قبال ظهور حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)  به خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری شبستان در ساری گفت:  خدا در آیه 30 سوره بقره آورده که «بر زمین انسان های کامل، خلیفه و جانشین خدا هستند» یعنی مرئوس و جانشین خدا به شمار می آیند و این از وعده های الهی است.

 

وی ادامه داد: فرشته ها بر این امر اعتراض کردند که انسان به طور دائم دچار گناه می شود چطور به عنوان جانشین باید باشد اما خدا این امر را به خوبی نشان داد که انسان های کامل و الهی نظیر پیامبران و معصومین(علیهم السلام) می توانند صاحب چنین مقامی شوند.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی اظهار کرد: انسان های بزرگ نظیر پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و آله و سلم)، امام علی(علیه السلام)، امام حسین(علیه السلام) و امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جانشین خدا بر زمین محسوب می شوند.

 

وی بیان کرد: در زیارت جامعه کبیره آمده که خدا، عالَم را آفرید و با حضور شما کامل می کند، کسانی که آینه تمام نمای حق باشند و برای هدایت اعمال ما در پس پرده غیبت قرار دارند.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی ابراز کرد: اگر حجت بر زمین نباشد، زمین اهلش را فرو می برد و به برکت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که به تمام مخلوقات، روزی داده می شود و به یمن آن حضرت، آسمان و زمین پابرجااست.

 

وی گفت: خدا برای هدایت انسان ها، شمعی در درون و پیامبر و حجتی در بیرون قرار داده تا انسان ها به هدف خلقت یعنی به کمال رسیدن برسند.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی اظهار کرد: روز جمعه مربوط به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و ذات روز جمعه، فضیلت دارد و تنها روزی است که در قرآن از آن به عظمت یاد و در آیه 9 سوره جمعه به آن اشاره شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه، گناهان آمرزیده می شود و ثواب نیکی ها افزایش می یابد و بر تعدادی از گناهان جهنمیان قلم عفو کشیده می شود، بیان کرد: روز ظهور حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) طبق روایات جمعه است.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی در خصوص وظایف مسئولین و اعضای کانون های مساجد در قبال ظهور منجی عالم ابراز کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در رسیدن انسان به جایگاه حقیقی خود یعنی قرب الهی و خوشبختی دنیا و آخرت نقش مهمی دارند.

 

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد محل عبادت و شناخت بیشتر امام دوازدهم می تواند باشد و از این مراکز می توان به خوبی بهره گرفت.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی در خصوص وظایف منتظران اظهار کرد: عدم گناه، انجام واجبات، دوری از محرمات و معرفت کامل با تمام جزئیات از جمله وظایف در برابر ظهور حضرت قائم آل محمد( عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شمار می آیند.

 

وی در خصوص بهار و وظیفه ما در این فصل نسبت به آن حضرت بیان کرد: در فصل بهار باید بیشتر به یاد آن حضرت باشیم و در اشعار شاعران و همچنین روایات براین مهم تاکید شده است.

 

حجت الاسلام جهاندار لاشکی تصریح کرد: بهار نشانی از جوانی است و حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از گذشت بیش از هزار سال از عمر بابرکتشان همچنان مانند فصل بهار، جوان هستند و سرسبزی این روزها را دارند.

 

وی ابراز کرد: اعتقاد به منجی و مصلح در تمام ادیان وجود دارد و این امر بیانگر اهمیت حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که در فصل سال جدید همواره باید در رکاب آن حضرت بود و از آن بزرگوار الگوبرداری کرد.

کد خبر 696416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha