اقتدار اسلام مرهون تلاش ها و مجاهدت های عالمان دینی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بندر آستارا گفت: اقتدار اسلام را مرهون تلاش ها، مجاهدت ها و ایستادگی های عالمان دینی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا شب گذشته ( ۲۶ اسفند) در نشست صمیمی طلاب و اساتید حوزه علمیه حضرت ولیعصر( عجل الله تعالی فرجه الشریف) این شهرستان با فرماندار که در محل حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار شد، گفت: نقش عالمان دینی در پیشبرد اهداف اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی را کسی نمی‌تواند نادیده بگیرد.

 

وی با بیان اینکه اقتدار اسلام را مرهون تلاش ها، مجاهدت ها و ایستادگی های عالمان دینی هستیم، افزود: امروز عالمان دینی در فضای مجازی حضور دارند و پاسخگوی شبهات بوده و نیازهای دینی را از این طریق جواب می‌دهند و هرکجا عالمان دینی ورود کردند علی‌رغم توطئه های دشمنان موفقیت حاصل شده است.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه مردم به روحانیت علاقمندند و به آنان اعتماد دارند، تصریح کرد: امروز عموم مردم جامعه ما به مقام معظم رهبری به عنوان یک عالم و مرجع دینی اعتماد می‌کنند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: این اعتماد را باید حفظ کنیم و آنچه از دستمان بر می‌آید در راه اعتلای فرهنگ دینی و انقلابی انجام دهیم و خدمتگزار مردم بوده و مشکلات شان را تا حدی که از دستمان بر می‌آید حل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه آستارا در بین حوزه های علمیه استان گیلان جزء حوزه های نمونه و برتر است، افزود: حوزه علمیه آستارا در سالیان گذشته در سطح استان گیلان به عنوان مدرسه برتر و مدیر آن نیز به عنوان مدیر برتر انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه حوزه علمیه آستارا آماده تبادل نظر و افکار با علمای اهل تسنن است، گفت: در مسائل دینی در این حوزه علمیه در خدمت شما بزرگواران هستیم.

 

حوزه علمیه آستارا از ظرفیت های بالقوه فرهنگی این شهرستان است

یونس رنجکش، فرماندار بندر آستارا نیز در این نشست صمیمی گفت: حوزه علمیه آستارا یکی از ظرفیت های بالقوه فرهنگی این شهرستان است.

 

وی با اشاره به اینکه باید در مباحث فرهنگی و اجتماعی شهرستان از این ظرفیت بالقوه نهایت بهره را برد، افزود: باید از نگاه ها و ایده های خلاق طلاب و اساتید حوزه علمیه آستارا در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهره لازم را برد.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه طلاب و روحانیون هم مسئولیت دینی و هم مسئولیت اجتماعی دارند و مسئولیت اجتماعی پیوست مسئولیت دینی است، اظهارکرد: در مسیر تعالی بخشی حرکت های فرهنگی اجتماعی و اقدامات توسعه ای شهرستان آستارا باید از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد.

 

رنجکش با اشاره به اینکه فرماندار بندر آستارا آماده هرگونه همکاری در قالب رخدادهای فرهنگی و دینی در شهرستان است، گفت: در سال ۹۷ اگر نیازمند به پشتیبانی ستادی فرمانداری باشید در خدمت مجموعه حوزه علمیه بندر آستارا هستم.

 

۸۵ درصد طلبه های حوزه علیمه آستارا بومی هستند.

حجت الاسلام ناصر صالحی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بندر آستارا نیز در این نشست با بیان اینکه حوزه علمیه این شهرستان از سال ۶۸ به صورت غیر رسمی فعالیت خود را در مسجد حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این شهرستان را آغاز کرده است، افزود: از سال تحصیلی ۷۳- ۷۲فعالیت های این حوزه علمیه در محل کنونی شروع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال ۸۵ کد رسمی از حوزه علمیه قم برای حوزه علمیه بندر آستارا اخذ شد، تصریح کرد: ۸۵ درصد طلبه های حوزه علیمه آستارا بومی هستند.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه از پایه یکم تا ششم در این حوزه تدریس می‌شود، گفت: ۱۰ مدرس در حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بندر آستارا تدریس می‌کنند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست صمیمی روحانیون و علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان مرزی بندر آستارا با اهدای لوح و جوایزی تجلیل شدند.

 

کد خبر 696415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha