ضرورت جهل‌‌زدایی و بصیرت افزایی در  جامعه اسلامی

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر لزوم جهل زدایی و بصیرت افزایی در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: باید در امر به معروف و نهی از منکر برخوردها با افراد منطقی باشد تا فرد دچار احساس آقابالاسری و امر و نهی نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (27 اسفند) در دیدار با اعضاي شوراي معاونين ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان اظهار کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله ای است که اگر در آن دقت شود به ضرورت جزو بدیهیات است و جزء آنهایی که دچار سفاهت هستند برای هر انسان عاقلی قبل از آن که اهل ایمان باشند این اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی با بیان اینکه در جامعه‌های غیر ایمانی بر روی نظم اجتماعی  و منافع ملی بسیار حساس هستند و سخت برخورد می کنند، افزود:  چرا که نظم اجتماعی یک چتر است که همه باید از آن بهره بگیرند کسی که مخل آن شود مزاحم است و باید دستش را کوتاه کنند یا در بحث منافع ملی از افراد خطاکار نمی گذرند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعضی وقتی بحث حفظ محیط زیست و بهداشت می‌شود شعار می‌دهند و خود را انسانهای پیشرفته می‌دانند و وقتی بحث سرمایه گذاری‌ها می‌شود روی هر پروژه‌ای از حیثی یک بخش آن دفع آفات است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به بحث سلامت که دراین سالها اعتبارات عظیمی برای آن مصرف کردند، ادامه داد: اما در بحث انسانیت انسان و فرهنگ و ارزشهای انسانی بی تفاوت هستند و این مهم را رها گذاشته‌اند در حالی که تمام آنچه که قبلاً  ذکر شد همه مقدمه‌ی برای انسانیت انسان است.

 

وی با اشاره به تناقض گویی در گفته‌های و رفتار بعضی افراد در جامعه، بیان کرد: این‌ها اکثریت جامعه نیستند بلکه اقلیتی هستند که دچار سفاهت و یا از خودراضی هستند که هیچ محدودیتی برای خود برنمی‌تابند و هر جایی هم بهانه می‌آورند و قیافه می‌گیرند و فساد و فروپاشی جامعه برای آنان مسئله‌ای نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این انسان‌ها در هر مقامی که باشند افرادی خودپرست و مستبد در جامعه هستند، گفت: این افراد به صورت علنی قانون شکنی و هنجارشکنی می‌کنند و بعد اگر یک نفری پیدا شودکه به آنان بگوید این کار بد است انجام نده، او را می کشند و آیا استبدادی بدتر از این وجود دارد؟

                                       

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه هیچ اکثریتی رأی ندادند که این خلاف‌ها مشروع است، افزود: مردم به دنبال آرامش، حق، عدالت، حفظ ناموس و صداقت هستند اما کارهای خلاف این افراد با هیچ کدام از این‌ها سازگاری ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه اختلاس‌گران، قاچاقچیان و دزدها اکثریت جامعه نیستند، ادامه داد: باید مسئولان جلوی این اقلیت خلافکار را بگیرند چرا که مردم به آنان اعتماد کردند که تا اینها هستند تبعیض و فساد در جامعه نخواهد بود بنابراین دیگر نباید شاهد این قانون شکنی و خدشه دار کردن آبرو و حیثیت جامعه اسلامی باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از این افراد متخلف وابسته به یک شبکه‌ی هستند که از بیرون تغذیه می شود و  هدف از پروژه آنان نابودی جامعه و پیشرفت ها و نظام اسلامی است.

 

آیت الله عبادی افزود: این مسئله ای خزنده است که سرنوشت جامعه به آن وابسته است و می‌خواهند این را توسعه دهند تا جایی که  جامعه را به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ضعیف کنند تا در این راستا استکبار جهانی حداکثر بهره‌بردای را کند و از روی جنازه مردم رد شود و مسئله اصلی این است.

 

به گفته وی در هر کاری شرط اول آموزش است و آنهایی که دچار خطا و تحت تاثیر جریانات اجتماعی و سیاسی قرار می گیرند همه معاند نیستند بلکه نمی دانند بنابراین در آموزش‌ها قبل از هر چیز باید به مخاطب تفهیم شود که ما دوست او هستیم. ‌

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شرط اول برخورد این است که مخاطب را آگاهی فکری و فرهنگی بدهیم که ما دوستت داریم تا بارکش بیگانه نباشد، ادامه داد: دشمن کسی است که فرد را به بی ادبی، قانون شکنی و هنجارشکنی می‌کشاند.

 

آیت الله عبادی بر لزوم جهل زدایی و بصیرت افزایی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید در امر به معروف و نهی از منکر برخوردها با افراد منطقی باشد تا فرد دچار احساس آقابالاسری و امر و نهی نکند.

 

 وی خاطر نشان کرد: امیدواریم سال آینده سال موفقی در پیاده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر باشد و این شرط سلامت جامعه است.

 

 

کد خبر 696413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha