۲۲۰۰ نیروی داوطلب هلال احمر استان اصفهان در خدمت مسافران نوروزی

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان گفت: ۲۲۰۰ نیروی داوطلب هلال احمر شامل امدادگران و نیروهای جوان نوروز ۹۷ در خدمت مسافران نوروزی اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محسن مومنی، مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان در نشست خبری ضمن تشریح برنامه های این نهاد به فعالیت های نوروزی اشاره کرد و اظهارداشت: 40 پایگاه امداد و نجات، یک پایگاه هوایی و 9 پایگاه واکنش سریع برای خدمت رسانی در حوادث احتمالی نوروز آماده باش می باشند.

 

وی افزود: 40 پایگاه سیار و ثابت ایمنی و سلامت هم در ایام نوروز در سراسر استان اصفهان ایجاد شده که جوانان عضو هلال احمر به مردم در این پست های نوروزی با توزیع بسته های فرهنگی، راهنمایی مسافران و همکاری در کاهش تصادفات فعالیت می کنند.

 

مومنی ادامه داد: 2200 نیروی داوطلب هلال احمر استان اصفهان شامل امدادگران و نیروهای جوان نوروز 97 در قالب پایگاه های امداد و نجات و پایگاه ایمنی و سلامت در خدمت مسافران نوروزی می باشند.

 

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات در کشور خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات از معضلات و چالش های کشور است که نیازمند همکاری مسئولان در تامین ایمنی خودرو و راه ها و همچنین همکاری مردم در قانون مداری است.

 

وی افزود: در سال 96 هلال احمر استان اصفهان با انجام بیش از سه هزر عملیات به 15 هزار نفر خدمت رسانی کرده که عمدتا تصادفات و حوادث جاده ای بوده و این آمار بالای تصادفات مشکلات زیادی را برای کشور به همراه داشته است.

 

مدیرعامل هلال احمر استان اصفهان با اشاره به طرح های حمایتی هلال احمر از خانواده های نیازمند گفت: طرح هادی حمایتی از خانواده های نیازمند توسط خیرین و اعضای داوطلب هلال احمر انجام می شود که این اقدام در طول سال و در مناسبت های مختلف از جمله نوروز انجام می گیرد.

 

وی با اشاره به کمک به مردم زلزله زده کرمانشاه و سقوط هواپیما گفت: فعالیت اعضای هلال احمر در خصوص این دو حادثه همچنان ادامه دارد و مردم نقش موثری در پشتیبانی از این حوادث داشته اند.

 

مومنی اضافه کرد: تاکنون قطعه پیکر 45 نفر از جانباختگان حادثه سقوط هواپیما در سمیرم پیدا شده و تیم های عملیاتی فعالیت خود را ادامه داده اند اما با توجه به نوع برخورد و بارش برف این عملیات تا اردیبهشت ماه برای پیدا کردن اجساد ادامه دارد.

 

کد خبر 696389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha