طلاب در ایام عید نوروز اقوام را به رفع کدورت‌ و مشکلات دعوت کنند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه گفت: طلاب در عید نوروز اقوام را با فروتنی و تواضع به مباحث علمی،‌ مذهبی، رفع مشکلات و کدورت‌ها دعوت کنند.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی، عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، درباره استفاده بهینه طلاب از ایام نوروز، گفت: طلاب در ایام تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی داشته باشند که وقت آنها هدفمند باشد چراکه طلاب بیش از هر چیز احتیاج به نظم دارند.

 

وی افزود: امیرمومنان امام علی(ع) من شما، همه فرزندان خود و کسانی را که به آنها این پیام می‌رسد به تقوای الهی و نظم در کارها، وصیت می‌کنم.

 

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور، با بیان اینکه اگر طلاب دنبال اسوه هستند باید در احوالات اسوه‌هایی مانند ائمه معصومین(ع) و سپس اولیاء و بزرگان علمی الگوگیری کنند، عنوان کرد: علمای بزرگ ما با بلندهمتی، جد و جهد به مقامات عالی علمی رسیده بودند، بنابراین طلاب برای مطالعه و مراقبه برنامه داشته باشند.

 

حجت الاسلام مظفری میانجی درباره اهمیت صله ارحام، اظهار داشت: عید باستانی به سنت حسنه صله ارحام بهاء داده شده که این بسیار خوب است، پیامبر(ص) همواره همه مردم را سفارش می‌کردند که صله رحم داشته باشند چراکه صله رحم جزء دین است.

 

وی افزود: امام باقر(ع) فرمودند صله رحم اعمال را پاک کرده، اموال را فزونی داده، بلا را برگردانده، حساب را آسان و اجل را تاخیر می‌اندازد، در این زمینه امام رضا(ع) فرمودند مردی که سه سال از عمر او باقی مانده بود صله رحم کرده خداوند عمر او را 30 سال فزونی داد.

 

این استاد حوزه ابراز کرد: طلاب در روابط خانوادگی و خویشاوندی با تواضع و فروتنی رفتار کنند و دیدارها برای اظهار فضل نباشد، محور صحبت‌های مهمانی بیشتر مذهبی، علمی یا برای رفع مشکلات اقوام و رفع کدورت‌ها باشد.

 

وی با بیان اینکه بهترین روش تبلیغ دین همراه با تواضع و فروتنی است، افزود: امام صادق(ع) فرمودند دو ملک در آسمان ناظر بر بندگان هستند هرکس فروتنی کند مقام او را بلند کرده و هر کس بزرگ منشی کند او را پست می‌گرداند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: اگر روحیه تواضع و فروتنی را در خود پرورش دهیم در وجود ما ملکه شده جاذبه را به اوج و دافعه را کاهش می‌دهد این شیوه بهترین روش دعوت به نیکی است.

 

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه  تفکر در اسرار خلقت بسیار باارزش است، گفت: هنگامه بهار زمان مناسبی برای تفکر درباره مرگ و زندگی است، طلاب از این فرصت استفاده کرده و دیگران را نیز به تفکر درباره خلقت تشویق کنند.

کد خبر 696384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha