حرمت ایام شهادت امام هادی علیه السلام در عید نوروز حفظ شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به اینکه سالروز شهادت امام هادی علیه السلام با روز اول نوروز متقارن شده، مردم سعی کنند در این روز حرمت ایام و همچنین این امام همام را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز (۲۵ اسفندماه) در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی با اشاره به  تقارن سالروز شهادت امام هادی علیه السلام با نخستین روز عید نوروز گفت: باید در این مناسبت از تبریک گفتن بپرهیزیم و بهتر است در این روز دعای توسل بخوانیم و یاد امام شهیدان را در دل زنده بداریم. 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: گناه و کدورت دشمن است بطوری که باید این دو را از خانه دل دور کنیم تا شاهد جامعه ای خدا پسندانه باشیم. 

 

وی با اشاره به دعای جامعه کبیره امام هادی علیه السلام ادامه داد: زیارت جامعه کبیره بر سه محور معرفت، تربیت و سیاست بنا شده و به این بر سه محور نیز تاکید کرده است.


وی یادآورشد: یکی از امامانی که کلمه سیاست را با دیانت پیوند زده امام هادی (ع) است و به این موضوع به روشنی در زیارت جامعه کبیره پرداخته شده است. 


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سه عید در اسلام به رسمیت شناخته شده است که عید فطر، غدیر و قربان است و خداوند آنان را برای نزدیکی بندگان به اولیا قرار داده و هدف این اعیاد را قربت الی الله عنوان کرده است. 


وی گفت: عید نوروز فرصتی برای شکوفایی شکوفه فضیلت در زندگی فردی و اجتماعی است. 


حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به رعایت شئونات اسلامی در ایام نوروز ادامه داد: بسیاری از رسانه های خارجی با تبلیغ سوء، به دنبال انحراف از عید و همراهی آن با لهو ولعب هستند که باید بیشتر حرمت ها حفظ شود.


امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه باید در برخی از موارد لحن قوی و محکم برای پیشبرد امور داشت، گفت: گاهی لازم است برخورد محکمی داشته باشیم تا در برخی موارد که برخی مسئولان به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند با تذکر جدی کار را پیش ببرند. 


وی با اشاره به اینکه نوروز عید طبیعت است، افزود: باید در ایام نوروز آسیبی به گلها و درختان نزنیم تا همیشه طبیعتی سالم داشته باشیم. 


حجت الاسلام یعقوبی به انجام صله رحم در ایام نوروز هم اشاره کرد و یادآورشد: باید در این ایام صله رحم تقویت و صمیمیت کنار خانواده ها و اقوام بیشتر شود. 


وی با بیان اینکه ایام اعتکاف را در پیش رو داریم، افزود: تمامی مقدمات برای مهمانی خدا صورت گرفته که با سه روز اعتکاف کل سال برای ما بیمه می شود. 


امام جمعه بجنورد گفت: سال آینده با بهره برداری ساختمان بیماری های خاص  به مساحت 500 متر مربع از دغدغه های بیماران سرطانی، هموفیلی و ام اس کم می شود.

 

 

کد خبر 696143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha