دیوارهای بتنی رژیم صهیونیستی در برابر مجاهدت مدافعان حرم نمی تواند دوام بیاورد

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: رژیم صهیونیستی این را می داند که دیوارهای بتنی اطراف سرزمین های اشغالی بسیار بسیار سست تر و ضعیف تر از آنی است که بتواند در مقابل اراده مجاهدانی همچون شهید حججی ها، اسدی ها و صدها شهدای مدافع حرم دوام بیاورند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز (25 اسفند) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در مجالس باید یاد خدا، دعوت به نماز، مسجد و نماز جماعت باشد زیرا اینها موجب برکت مجالس ما می شود و دیگر اینکه باید به صله رحم اهمیت دهیم به خصوص در میان اقوام و خویشاوندان آنها که بیشتر لازم است به آنها توجه کنیم، آنها را در اولویت قرار دهیم و تقوا به معنای این است که این کارها را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: تقوا به معنای رحم و مروت، انس با قرآن، انفاق، آبادانی مساجد از صفوف نمازگزاران، صله رحم، بوسیدن دست پدر و مادر، توجه به فرزندان، رابطه صمیمانه بین زن و شوهر، رعایت حق همسایه، حقوق کارمندان و زیردستان، عدالت در بازار و یکرنگی است و اینها باید در زندگی ما جاری و ساری باشد تا همه مردم شیرینی دین را بچشند.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در سال گذشته اتفاقات زیادی در سراسر دنیا و کشور ما و کشورهای اسلامی رخ داد و یکی از اتفاقات تلخ که دل همه انسان ها را جریحه دار کرد، آوارگی مسلمانان مظلوم روهینگیا در میانمار بود و کسانی که ادعای حقوق بشر داشتند در برابر این جنایات سکوت کردند و حتی از این جنایات حمایت کردند.

 

وی عنوان کرد: اتفاق غم انگیز دیگر حادثه کشتی سانچی بود که 40 نفر از خدمتگذاران همیشه در رنج و زحمت در دریاها در سانحه ای در حین خدمت جان به جان آفرین تسلیم کردند و زلزله پل ذهاب و هجدک کرمان اتفاق تلخ دیگری بود که تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و در این حادثه جوانمردی و ازخودگذشتگی مردم را مشاهده کردیم و نکته ای که در خصوص این اتفاقات وجود دارد این است که نباید کمک ها محدود به روزهای اول شود زیرا گرفتاری مردم آن مناطق هنوز تمام نشده است.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت: در این سانحه عده ای مظلومانه کشته شدند و در این حادثه هم مردم بومی آن منطقه و روستاهای اطراف مهمان نوازی و فداکاری را به نمایش گذاشتند و به داد هموطنان شان رسیدند.

 

وی ادامه داد: حادثه دیگر در سال جاری حمله به مجلس توسط تروریستی های داعشی بود که گوشه ای از شرارت های آنه راا نشان داد و بیانگر این موضوع بود که اگر ما اشرار را در سوریه و لبنان سرجای خود ننشانیم آنها در جای دیگر سراغ ما امده و در کوچه و خیابان های ما حضور می یابند ما دست و پای رزمندگان فداکار و مجاهدان دفاع از حرم از هر ملیتی را می بوسیم زیرا آنها آنجا دیوار امنیتی برای ما ایجا کردند.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: آنها کاری کردند ما برای سرزمین های اشغالی کنار مرزهای اسرائیل آمادگی خود را اعلام کنیم و رژیم صهیونیستی هم این را می داند که دیوارهای بتنی اطراف سرزمین های اشغالی بسیار بسیار سست تر و ضعیف تر از آنی است که بتواند در مقابل اراده مجاهدانی همچون شهید حججی ها، اسدی ها و صدها شهدای مدافع حرم دوام بیاورند و این دیوارها شکسته خواهند شد و به فرموده امام مسلمین به زودی در قدس شریف نماز جماعت اقامه خواهد شد.

 

وی افزود: حادثه دیگر در سال 96 فتنه انگیزی کسانی بود که حرکتی را شروع کردند ولی بیداری، بصیرت، جوانمردی مردم بسیار سریع این مسئله را رسوا کرد و این اتفاق به آبروی نظام و انسجام ملی افزود و چیزی عاید دشمنان نشد.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: اتفاق دیگر در سال جاری حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بود که این راهپیمایی هر سال با شکوه و عظمت برگزار می شود و ان شاالله مسیر قدس در نتیجه همین راهپیمایی ها باز و بساط رژیم صهیونیستی برچیده خواهد شد.

 

وی با اشاره به آغاز تعطیلات نوروزی و شروع سال نو اظهار کرد: همکاری با نیروی انتظامی در تعطیلات نوروزی باید مورد توجه قرار گیرد و نظم را رعایت کنیم تا حوادث ناگواری در این ایام رخ ندهد.

 

کد خبر 696139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha