حجاب یک واجب شرعی و مسئولیت اجتماعی است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت مشهد گفت:اگر ازدواج جوانان به موقع صورت نگیرند باید منتظر رواج فساد و فتنه درجامعه‌ باشیم، بنابراین اسلام بر روی حفظ حجاب تاکید دارد و زنان جامعه بدانند حجاب یک واجب شرعی و یک مسئولیت اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه امروز(۲۵اسفند) در جوار حرم مطهر رضوی گفت:مردان و زنان مومن زمانی که ایمان را بر زبان می آورند در قلبشان نیز به خداوند متعال ایمان دارند واز دستوراتش پیروی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه  انسان های صادق حرف و عملشان یکی است افزود: انسانها زمانی که صادق باشند در گروه کسانی قرار می گیرند که در برابر گناه مقاوم اند و در پیشگاه خدا تضرع پیشه می کنند و صدقه می دهند.

 

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه انسان صادق روزه دار نیز هست، گفت: انسان بعد از پیمودن مراحل زیاد به مرحله پاکدامنی می رسد زیرا که لذت جنسی برترین لذت در زندگی انسان است و مقاومت در برابر آن از سخت ترین کارها می باشد، پس برای اینکه انسان بتواند به طور صحیح از این لذت بهره مند شود و نسلی پاک تحویل جامعه دهد باید از بد حجابی و بی حیایی بپرهیزد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه غریزه جنسی بنزین است و بدحجابی همانند کبریت، افزود:اگر در جامعه ازدواج به موقع صورت نگیرند باید منتظر رواج فساد و فتنه درجامعه‌باشیم، بنابراین اسلام بر روی حفظ حجاب تاکید دارد و زنان جامعه بدانند حجاب یک واجب شرعی و یک مسئولیت اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه تحت تأثیر فرهنگ غرب قرار گرفتن و استفاده نادرست از فضای مجازی از عوامل اصلی از هم پاشیدن خانواده ها و افزایش طلاق می باشد،ادامه داد: حکومت اسلامی نمی تواند در برابر بدحجابی بی تفاوت باشد زیرا به گفته قرآن کریم انسانهای صالح کسانی هستند که نماز را برپا می دارند،فقر را ریشه کن می کنند  و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج می دهند.

 

امام جمعه مشهد گفت:اصل نظام اسلامی خدمت به مردم است و حکومت اسلامی نباید نسبت به این منکر بی‌تفاوت باشد بنابراین همه ما در برابر این گناه مسئول هستیم و کسانی که سکوت می کنند همراه با گناهکاران در پیشگاه الهی مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه در روز ۱ فروردین مشهد الرضا میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی است افزود : امام خمینی (رحمة الله علیه)یک مرجع اصیل بودند که با طرح ولایت فقیه، انقلاب عظیمی را در ایران بر مبنای حکومت الهی تشکیل دادند.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا و انگلیس یک مرجع غیر اصیل  و متحجر هستند،گفت: متحجر و ظاهر بین بودن یک مرجع بسیار خطرناک است زیرا در چنین وضعیتی مردم آلت  دست می شوند،درست همانند داعش که رهبر انقلاب از ان ها با تعبیر سنی امریکایی یاد کرده است.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شناخت تحجر و مرجعیت بدلی سخت است ادامه داد :مرجعیت بدلی تمام تلاش خود را برای جدا کردن دین از سیاست و وارد کردن خرافات به دین می کند اما این درحالی است که یک مرجع اصیل نظامی اسلامی می سازد که قادر است به تمام مراجع بدلی مثل آمریکا و انگلیس سیلی بزند.

کد خبر 696138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha