ناتوانی برجام از چرخاندن چرخ زندگی مردم/ سال پرنوسانی را پشت سر گذاشتیم

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه رشت اعلام کرد: برجام نه تنها چرخ سانترفیوژها بلکه نتوانست چرخ زندگی مردم را هم بچرخاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه‌های امروز( 25سفند) رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) با بیان اینکه سال پرنوسانی را پشت سر گذاشتیم، گفت: از بین رفتن داعش در منطقه با محوریت ایران از حوادث شیرین بود.

 

وی افزود: حمله موشکی سپاه به مقر داعش و آگاه شدن دشمنان کشور به قدرت ایران از حوادث شیرین دیگر امسال به شمار می‌آید.

 

شفیعی زاده اعلام کرد: ناآرامی‌های دی ماه امسال را که ابتدا بستری با توجه به مشکلات معیشتی مردم داشته و بعد مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت باید از حواث تلخ امسال دانست.

 

وی با بیان اینکه قرار بود امسال مشکلات معیشتی و بیکاری حل شود، گفت: برجام می‌خواست هم چرخ سانترفیوژها و هم چرخ زندگی مردم و اقتصاد مملکت را بچرخاند که نشد.

 

امام جمعه موقت رشت تاکید کرد: برجام نه تنها سانترفیوژها را، حتی نتوانست چرخ هواپیمای آقای ظریف را قهرمان دیپلماسی لقب گرفته بود بچرخاند.

 

وی اذعان داشت: آقای ظریف در فرودگاه مونیخ چهار ساعت معطل سوخت بود و آلمان به بهانه مغایر برجام بود از سوخت رسانی به هواپیمای وزیر امور خارجه ایران امتناع کرد.

 

شفیعی زاده در ادامه با اشاره به در پیش بودن و تقارن شهادت امام هادی(علیه اسلام) با روز اول عید، تاکید کرد: مردم شئونات اسلامی را در این روزها رعایت کنند.

 

وی اذعان کرد: مردم اجازه ندهند مسافران نوروزی حریم اسلام و دین و مذهب را زیر پا بگذارند و اگر مسائل خلاف شرع مشاهده کردند با گفتاری نرم تذکر بدهند.

 

امام جمعه موقت رشت درباره لزوم حل مشکلات استان گیلان نیز خطاب به مسئولان گفت: مسئولان استان تلاش کنند مشکل زباله در سراوان رشت حل شود.

 

وی یادآور شد: برخی واحدهای صنعتی و تولیدی در گیلان حقوق کارگران خود را نداده‌اند که لازم است مسئولان پیگیر این موضوع بوده و منابع لازم برای حل مشکلات این واحدها را تامین کنتد.

 

شفیعی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت سالروز ولادت امام باقر(علیه السلام)، اظهار کرد: این امام بزرگوار پایه گذار مکتب شیعه و اجتهاد بود.

 

وی حلم و صبر را از ویژگی‌های مهم شصیت امام باقر(علیه اسلام) برشمرد و گفت: ایشان را شکافنده علوم و صاحب علم و دانش بسیار توصیف کرده‌اند.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن ماه رجب، گفت: بر روزه داری در این ماه سفارش فراوان شده است.

 

شفیعی زاده گفت: اعمال ماه‌های رجب و شعبان، مقدمه بهره برداری از ماه مبارک رمضان هستند.

کد خبر 696122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha