مسئولین نگویند فلان مشکل را نمی‌توان حل کرد/دشمن وجود ولی‌فقیه در ایران را برنمی‌تابد

خبرگزاری شبستان: خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولین وظیفه دارند برای مردم وقت بگذارند تا مشکلات را احساس کنند، آنها نباید بهانه بیاورند که کاری را نمی‌توان حل کرد زیرا در کشور ما مشکلی نیست که حل شدنی نباشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد امامی کاشانی در  آخرین نماز جمعه سال 96 در خطبه‌ اول(سیاسی) با اشاره به اینکه امروز دشمنان برای ایران برنامه‌ریزی کردند اظهار داشت: دشمن امروز دو راه را در قبال ما در پیش گرفته است که یکی ایجاد اضطراب و ناامنی و دیگری هم فشار بر مساتئل اقتصادی است.

وی ادامه داد: دشمن امروز ما مجلسی که برای ملت ایران قانون طرح می‌کند و علیه نظام سلطه ایستادگی می‌کند را نمی‌پذیرد، در واقع دشمن با قوه‌قضائیه ما مشکل دارد و توقع دارند وقتی در ایران شلوغ می‌شود قوه‌قضائیه و نیروهای امنیتی ورود نکنند، در اصل آنها قوه‌ای که رئیس آن مجتهد عادل باشد برنمی‌تابند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: امروز ما قدرت امنیتی را داریم که حاصل زحمات ارتش و سپاه است و دشمن هم به همین خاطر نیروهای امنیتی ما را قبول ندارد، مردم ما باید بدانند که دشمن کشوری را که  ولی‌فقیه دارد و نظام و قوا آن زیر چتر همین ولی‌فقیه هستند را نمی‌پذیرد.

امامی کاشانی یادآور شد: همه مسئولین در جهت خدمت به مردم باید تلاش کنند و بدانند که مشکل اصلی مردم چیست، به گفته رهبر معظم انقلاب هیچ مشکلی نیست که راه‌حل نداشته باشد، امروز دستگاه‌های دولتی موظف هستند به مردم خدمت کنند.

وی افزود: مسئولین وظیفه دارند برای مردم وقت بگذارند تا مشکلات را احساس کنند، در واقع همه مسئولین کشوری به حد وسع خود باید برای مردم و حل مشکل آنها وقت بگذارند، آنها نباید بهانه بیاورند که کاری را نمی‌توان حل کرد زیرا در کشور ما مشکلی نیست که حل شدنی نباشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز ما در میان کشورهای اسلامی از نظر معنوی سرآمدترین کشور هستیم خاطرنشان کرد: در این شرایط مسئولان کشور برای حل مشکلات مردم باید اهتمام و جدیدت بیشتری به خرج دهند و با عشق و علاقه در خدمت مردم باشند.

امامی کاشانی با اشاره به زمان طاغوت  وضعیت کشور از نظر فضای سیاسی بیان کرد: خفقان در آن زمان به حدی بود که اگر فردی مانند مرحوم آقای راشد در تریبون مجلس بسم‌الله می‌گفت و حدیث از پیغمبر نقل می‌کرد به او تذکر می‌دادند و این نشان‌دهنده وضعیت آن زمان بود.

 

کمک به نیازمندان در پایان سال یک امری ضروری است

خطیب موقت نماز جمعه در خطبه‌های دوم( دینی ) با اشاره به اینکه موفقیت انسان در گرو توکل به خدا است، تصریح کرد: در آستانه پایان سال 96 و شروع ماه رجب هستیم، در این راستا باید به مردم نیازمند و محتاج در حد توان کمک کنیم تا سال نیکویی را آغاز کنیم، بنابراین اگر مستمندی را حتی نمی‌شناسیم می‌توانیم به کمیته امداد کمک کنیم تا به دست نیازمندان واقعی برسد.

امامی کاشانی ابراز داشت: درست است که در یک جامعه موضوع فکر، اعتقاد و معنویت مهم است اما همه‌ی این موضوعات بعد از امنیت اولویت دارد، مساله بعد از امنیت اقتصاد یک کشور است و بعد از اقتصاد است که باید مردم نسبت به مسائل الهی و مادی شکر خدا را به جا بیاورند.

وی در پایان گفت: امروز کشور ایران به دو نعمت معنویت، زندگی و مسائل اقتصادی در کشور دست یافته است و باید آنها را حفظ کنیم و پاس بداریم، البته همانطور که اعلام کردم در معنویت مسئله اول امنیت و بعد توحید است.

کد خبر 696105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha