دستگاه دیپلماسی در برابر رژیم آل سعود عکس‌العمل انقلابی نشان دهد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار برخورد قاطع و انقلابی دستگاه دیپلماسی کشور در برابر رژیم فاسد و کودک کش آل سعود شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز (۲۵ اسفند) در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید به اظهارات گستاخانه و وقیحانه ولیعهد رژیم کودک کش آل سعود قاطعانه پاسخ دهد.

 

وی ادامه داد: رژیم فاسد و نامشروع آل سعود که عامل اصلی جنایات وحشیانه و کشتار فجیع هزاران انسان بیگناه در کشورهای اسلامی به ویژه عراق ، سوریه، لبنان، یمن، پاکستان، افغانستان و شیعیان نیجریه است در اثر موضع‌گیری انفعالی و دور از انتظار دولت تدبیر و امید نظام اسلامی را متهم به جهان‌گشایی و تجاوز و دخالت در کشورهای منطقه می‌کند.

 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این رژیم با تجاوز به مردم مظلوم یمن و با کشتار وحشیانه کودکان و مردان و زنان بی‌دفاع کشور فقیر و مظلوم یمن مرتکب جنایات متعددی شده است.

 

لطفی تصریح کرد: باید این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شود، رژیم آل سعود که به عنوان دیپلماسی دلار در جهان معروف است و با دلارهای نفتی و پرداخت رشوه به سازمان‌های ملل و حقوق بشر آبروی خود و این سازمان‌های عریض و طویل را بر باد داده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رژیم آل سعود در طول ۴۰ سال گذشته از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره در کنار دشمنان کینه‌توز همانند رژیم فاسد صهیونیستی ، آمریکا و مجموعه‌های ضد انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

 

* نهضت ملی نفت به رهبری آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی ملت ایران محقق شد

 

وی ادامه داد: نهضت ملی نفت به رهبری آیت‌الله کاشانی و پشتیبانی ملت ایران محقق شد و سبب عقب نشینی رژیم شاه و پیروزی دولت دکتر مصدق شد، اما این پیروزی بزرگ در اثر نفوذ افراد غربگرا و وابسته به انگلیس و آمریکا در دولت دکتر مصدق نافرجام و در نهایت با کودتای ننگین ۲۸ مرداد با شکست مواجه شد.

 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این نهضت در نهایت با پیروزی کودتاگران ده‌ها سال حکومت خودکامه و دیکتاتوری رژیم فاسد پهلوی را فراهم کرد و چپاولگران بین‌المللی به ویژه آمریکا و انگلیس در غارت نفت و سرمایه‌های ملی و ذخایر نفت بر یکدیگر سبقت می‌گرفتند و روشنفکران غربگرا سابقه ننگین و سیاهی در خیانت به ملت ایران در دوران سلاطین قاجار و پهلوی در پرونده خود دارند.

 

لطفی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول ۴۰ سال گذشته فتنه‌های مختلفی علیه ملت ایران اسلامی روا داشته که می‌توان به آشوب‌های خیابانی در کردستان و ترکمن صحرا و خوزستان و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ۹۶ اشاره کرد.

 

خطیب جمعه ایلام گفت: امروز هم این جریان مرموز در قالب فتنه اقتصادی تمام قد در برابر شعار راهبردی اقتصاد مقاومتی قد علم کرده است.

 

* تبریک سال نو به ملت ایران اسلامی

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام همچنین سال نو شمسی که مصادف با ماه رجب ماه دعا و نیایش است را به مردم ایران اسلامی تبریک گفت.

کد خبر 696098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha