انتقاد استاندار از عمکرد مسئولان استانی در جذب سرمایه گذار/ پیگیری لازم از برخی مدیران نمی‌بینم

خبرگزاری شبستان: استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از عملکرد برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان در زمینه جذب سرمایه گذار به این استان، گفت: متاسفانه در برخی از مدیرانی که بومی هم هستند، پیگیری لازم را نمی بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، دکتر محمدمهدی مروج الشریعه بعداز ظهر امروز (24 اسفند) در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به اینکه باید از همه ظرفیت های درون و خارج استانی برای ورود سرمایه گذار به استان استفاده شود، اظهارداشت: متاسفانه برخی مدیران استان که به اصطلاح بومی هم هستند، اما خیلی پیگیری ورود سرمایه گذار به استان نیستند.

 

وی ادامه داد: با پیگیری‌های بنده یک سرمایه گذار در بخش هتل سازی برای هتل بیرجند به این شهرآمد اما پیگیری لازم از سوی مدیران برای انجام کارهای او صورت نمی گیرد و بنده به تنهایی کار را دنبال می کنم.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در این خصوص حتی چند شب قبل به یکی از فرمانداران بومی استان، پیام دادم که نمی بینم پیگیری لازم را از سوی شما، بالاخره راه افتادید یا نه هنوز؟ پیگیری ها در استان ضعیف است، این سرمایه گذار به هر استانی می رفت تا الان جذب شده بود.

 

مروج الشریعه گفت: این یک نقص است که مدیران نتوانند یک سرمایه گذار را جذب کنند، قرار نیست تا 20 سال دیگر از هتل بگذرد و انجام نشود.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس برای انجام کارهای خود استفاده کنند، اظهارداشت: در شهرستان خوسف؛  گل نرگس دارای ظرفیت بسیار بالا و قابل توسعه به چند برابر ظرفیت کنونی است اما باید به کمک آب منطقه ای آبیاری نوین در این منطقه راه اندازی شود.

 

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه پیگیری هایی از طریق سفارت ایران در فرانسه برای حضور یک شرکت عطرسازی فرانسوی در خوسف صورت گرفته است، گفت: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان در این زمینه ورود کند و پیگیر موضوع باشند.

 

مروج الشریعه افزود: همچنین با آستان قدس مذاکراتی برای تهیه عطر گل نرگس خوسف و حمایت از آن در بسته های اهدایی حرم شده است.

 

وی گفت: سرمایه گذاران قدیمی استان در بخش های مختلف را هم نباید فراموش کنیم؛ بلکه می توان با در اختیار گذاشتن تسهیلات لازم به آنها، حمایت لازم صورت گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید تکلیف واحدهای صنعتی تعطیل شده در استان مشخص شود، تاکید کرد: برای فعال سازی این واحدها باید تدابیر لازم صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 696077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha