آغاز طرح سلامت نوروزی  وزارت بهداشت از ۲۳ اسفند

خبرگزاری شبستان:معاون درمان وزارت بهداشت:بازنگری خدمات پایه از اقدامات مهم حوزه درمان است و بر اساس آن خدماتی که امکان خروج از بیمه را دارند، به دلیل نداشتن اثر بخشی کافی، از لیست خارج شده و برخی خدمات ضروری که در پوشش بیمه ای نیست، جایگزین می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان: قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت: از افزایش دقت سیستم های درمانی در پیشگیری از بسیاری موارد حادثه آفرین و ارتقای فرایندهای جاری خبر داد و گفت: این موضوع نیازمند واکنش سریع و نقش بارز اجرایی معاونت درمان دانشگاه ها و تحلیل ریشه ای واقعه است، لذا باید این حساسیت در بدنه دانشگاه و بیمارستان ها ایجاد شود و در کمتر از 6 ساعت گزارش وقایع ارسال شود.


وی گفت: از روسای دانشگاه ها درخواست می کنم، در بحث نظارت بر تعرفه ها شخصا ورود کنند، همینطور در زمینه بازرسی نظام پزشکی و تعزیرات، از نظر قانونی باید در جلسات ستاد تعرفه حضور داشته باشند.


معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص اقدامات حوزه درمان در ایام نوروز گفت: طرح سلامت نوروزی از 23 اسفند ماه آغاز می شود و لازم است که در این راستا با سایر ارگان ها هماهنگی به عمل آید و از پتانسیل مراکز دانشگاهی نیز استفاده شود.


وی در این خصوص افزود: در راستای طرح سلامت نوروزی، روسای دانشگاه ها باید ستاد طرح سلامت نوروزی را تشکیل دهند، خودشان به مراکز EOC و بیمارستان ها سر بزنند و کلینیک های ویژه را در ایام تعطیل فعال کنند، تا بیماران معطل نمانند.


دکتر جان بابایی با بیان اینکه کمیته مدیریت بحران در تمام بیمارستان ها به صورت 100 درصدی فعال است، گفت: جهت ارائه خدمات دنداپزشکی، حداقل یک مرکز شبانه روزی در مراکز دولتی فعال باشند.

کد خبر 696075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha