محور سراوان به آستارا باید به بزرگراه تبدیل شود

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر گفت: محور سراوان به آستارا به دلیل ترانزیت بودن و حجم ترافیک باید سریعاً به بزرگراه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه ظهر امروز (۲۴ اسفند) در بازدید و بررسی وضعیت چهار راه خاکیان صومعه سرا اظهار کرد: بزرگترین پروژه کشور در بخش ریلی در حوزه راه آهن قزوین به رشت در استان گیلان فعال است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه مراحل انتهایی عملیات اجرایی خود را طی می کند، افزود: ابنیه های بزرگ آن پل ۵۵ کیلومتر و تونل هایی که در مسیر بود در مراحل انتهایی است.

 

معاون وزیر راه با بیان اینکه امیدواریم در ابتدای سال آینده پل جدید مورد بهره برداری قرار گیرد، گفت: یکی از قطعات مهم کریدور ریلی شمال به جنوب کشور که حد فاصل رشت به قزوین و بعد از البرز در بخش راه سازی و عمرانی کار بسیار سختی است به اتمام می رسد.

 

خادمی با بیان اینکه محور سراوان، فومن، صومعه سرا به سمت پونل و آستارا مورد بازدید قرار گرفت، تصریح کرد: هدف این است که محور ترانزیتی سبب شود تا بخشی از سرویس دهی استان اردبیل را مورد پوشش قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه این محور چهار بانده می شود که طول آن از سراوان تا آستارا حدود ۲۰۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: امروز ۱۱۰ کیلومتر برای چهارخطه بزرگراهی آماده شده و دو قطعه به طول 40کیلومتر عملیات آن در حال اجراست که حداکثر طی سه سال آینده این ۴۰ کیلومتر را هم به اتمام می رسانیم.

 

معاون وزیر راه اظهار کرد: حدود ۵۰ کیلومتر دیگر باقی مانده که امروز دستور مطالعات آن را به همکاران دادم.

 

خادمی افزود: این محور یکی از محورهای است که با توجه به حجم ترافیک و نیاز استان باید افزایش ظرفیت ترافیکی در آن انجام شود و سریع به بزرگراه تبدیل شود.

کد خبر 696062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha