سبد کالای صادارتی در خراسان جنوبی  ایجاد شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه باید سبد کالای صادارتی در استان ایجاد شود، افزود: باید از خام فروشی جلوگیری شود و در صنعت زیرساخت سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم رقابت داخلی و خارجی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، محسن احتشام امروز (24 اسفند) در جلسه هم اندیشی کارگروه بنیاد نخبگان استان اظهار کرد: امیدواریم با هم افزایی بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی شاهد تحویل عظیم در استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه فرایند تصمیم‌گیری و اجرا در استان و سطح کشور بسیار طولانی است، افزود: نظام‌های مدیریتی ما بر مبنای تفکر مدیریت استراتژیک نیست در حالی که تفکر استراتژیک تفکر خلق آینده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی گلایه مند هستیم، گفت: انتظاراتی که بخش خصوصی داشت این بود که مشکلات صنایع کوچک و متوسط و تولیدکننده‌ی را که در این سالها با چالش‌های مواجه شد که خودش مقصر نبود را برطرف و حل کند تا انگیزه کار و تلاش افزایش یابد اما حقیقتاً آن انتظارات تامین نشده است و روز به روز فشارهای سازمانهای دولتی بر واحدهای تولیدی و کارآفرینان بیشتر می‌شود و به همین دلیل است که پولها به سمت سرمایه‌گذاری در بانکها می‌رود.

 

احتشام با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی بنگاه‌های توانمندی در تمام زمینه ها وجود دارد، عنوان کرد: اما استان در بحث زیرساخت‌ها محرومیت‌های در جهت توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی وجود دارد و زیر ساخت فقط آب و آسفالت نیست بلکه نیازمند زیرساخت‌های فناوری هستند.

 

وی با بیان اینکه باید سبد کالای صادارتی ایجاد کنیم، افزود: باید از خام فروشی جلوگیری شود و در صنعت زیرساخت سرمایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم رقابت داخلی و خارجی داشته باشیم.

کد خبر 696054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha