افزایش ۹۸ درصدی صادرات خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: صادرات محصولات خراسان شمالی طی سال جاری ۹۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ محمد صمدی، رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی امروز پنج شنبه (24 اسفند) در نشست خبری با بیان اینکه محصولات خراسان شمالی به 30 کشور دنیا صادر می شود، افزود: در نیمه سال جاری پذیرش هیات تجاری خارجی به دلیل بررسی نتایج سفرهای قبلی صورت نگرفته است.

 

وی، مشکلات بین المللی و تحریم ها و عدم بازگشایی خطوط اعتباری بانکی را از مهم ترین موانع انجام تجارت با کشورهای خارجی و اروپایی اعلام کرد.

 

صمدی با بیان اینکه محصولات خراسان شمالی به کشورهای ترکمنستان، پاکستان، افغانستان، هند، قرقیزستان و... صادر می شود، اظهارداشت: استان بین 7 تا 10 میلیون دلار از کشورهای دیگر مطالبه دارد.

 

وی همچنین از سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکمنستان در فروردین سال آینده خبر داد و یادآورشد: این سفر به منظور عقد تفاهمنامه هایی در خصوص حل مشکلات دو کشور به منظور ایجاد ارتباط مرزی خراسان شمالی با این کشور است.

 

صمدی خاطرنشان کرد: یک تیم از هیئت تجاری خراسان شمالی پیش از سفر رئیس جمهور به ترکمنستان سفر می کنند تا به صورت دقیق موارد توافق را مورد تأیید طرفین قرار دهند.

 

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی، تبادل نظر در خصوص بازارچه مرزی، مشکلات تجار، نقل و انتقال ارز و تسهیل در صدور روادید را از دیگر مسائل مورد بررسی در این سفر عنوان کرد.

 

وی یادآور شد: خراسان شمالی به عنوان استان معین در تجارت با کشور تاجیکستان انتخاب شده است.

 

 

 

کد خبر 696045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha